efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
DukaPC er jo bare Win 8 med præ-installerede programmer.
Næh Morten jeg er ved at blive MAC afhængig
Når nu staten vil kommunikere med borgerne digitalt, så burde der også være en "statsautoriseret" PC, med de basale funktioner der skulle være tilstede, for at man og ældre kunne kommunikere med offentlige myndigheder...skat...rådhus....læger.....der ikke hele tiden skiftede arkitektur....opdateringer kaldes det vist......så man ikke hvert andet år skulle lære nyt, hvilket som bekendt bliver sværere jo ældre man bliver. Jeg er sørme glad for min søn og svigersøn, når noget drillerMen tiden står jo ikke ikke stille, så en sådan PC for ældre skulle kunne opdateres centralt af et "statsvæsen" fuld på samme måde som min Lenovo og alle mine kollegers worldwidwide (NOVO) blærbare bliver opdateret af firmaets IT afdeling samtidigt.Da det beviselig kan lade sig gøre.....Jeg ser det engang om ugen.....i alle de lande hvor firmaet opererer......dels på engelsk og dels på de lokale sprog...kinesisk....indisk..fransk..etc....så kan dette givet også lade sig gøre i Danmark på dansk Men kravet til et sådan apparat var at det kun brugtes til kommunikation med det offentlige og ikke kunne konfigureres af brugerne til noget som helst......og så skulle apparatet kunne fradrages på skattebilletten ........eller udleveres gratis til borgerne.
Men tiden står jo ikke ikke stille, så en sådan PC for ældre skulle kunne opdateres centralt af et "statsvæsen" fuld på samme måde som min Lenovo og alle mine kollegers worldwidwide (NOVO) blærbare bliver opdateret af firmaets IT afdeling samtidigt.Da det beviselig kan lade sig gøre.....Jeg ser det engang om ugen.....i alle de lande hvor firmaet opererer......dels på engelsk og dels på de lokale sprog...kinesisk....indisk..fransk..etc....så kan dette givet også lade sig gøre i Danmark på dansk
Sendes breve til blinde eller svagtseende, kan eventuelt gøres til standard at brevene også indtales fra det offentlige. I stedet for telefax kan måske også tilbydes, at brevet kan sendes med posten.