* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 132
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 132
I alt: 132

Forfatter Emne: Dropbox  (Læst 7103 gange)

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Dropbox
« Dato: 28, Maj 2014 - 13:12 »
Som nævnt i en anden tråd bruger jeg dropbox og er glad for den.

jeg har installeret Dropbox på 4 computere men nu har jeg fået en bekymring:

hvis en af disse computere bliver stjålet vil tyven have fri adgang til mine data.

Mit spørgsmål er derfor; Hvordan kan jeg, efter at computeren er stjålet, koble den fra så den ikke længere har adgang til dropbox?

Jeg har søgt i indstillinger men ikke fundet løsningen.

Venlig hilsen   Gerda
Venlig hilsen

Gerda

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Dropbox
« Svar #1 Dato: 28, Maj 2014 - 13:18 »
Når du logger på Dropbox, går du ind i "settings", over på fanen "security" hvor du kan fjerne de "devices" der ikke længere skal have adgang til den pågældende dropbox.

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Dropbox
« Svar #2 Dato: 28, Maj 2014 - 14:03 »
Kobbernagel's trick kobler selvfølgelig computeren af din dropbox, men en tyv vil stadig ha' adgang til den kopi af dropbox der ligger lokalt på computeren.
Så umiddelbart svarer det egentligt til at ændre password på dropbox kontoen og derefter kun opdatere password på de computere du stadig har adgang til.

Har du noget meget hemmeligt data, som du ikke vil ha' ud på alle computeren er der under "preferences" en funktion der hedder "Selective Sync" hvor du kan vælge hvilke mapper der skal synkroniseres på den computer du sidder ved.
Personligt bruger jeg dog flere forskellige cloudløsninger således at dropbox har kun data andre gerne må se, men skydrive eller googledrive har mere privat data som jeg ikke installerer/spreder til alle mulige computere.

vh.
Claus

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Dropbox
« Svar #3 Dato: 28, Maj 2014 - 19:33 »
Hvis man har data, som ingen andre overhovedet må snage i. Så skal man ikke placere dem i skyen overhovedet.
Man skal måske heller ikke have internetforbindelse til computeren.

Jeg har ikke nogen af den slags dybt hemmelige data. Men jeg kender til nogen der har. Når De skal kassere en harddisk, bliver den først formatteret. Det foregår på en huggeblok med en økse. Derefter bliver den brændt- på et bål. 
Jørgen Harbst

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Dropbox
« Svar #4 Dato: 29, Maj 2014 - 23:43 »
Kobbernagel skriver:
Citér
Når du logger på Dropbox, går du ind i "settings", over på fanen "security" hvor du kan fjerne de "devices" der ikke længere skal have adgang til den pågældende dropbox.

I Dropbox kan jeg ikke finde setttings eller security, men nu har jeg besluttet at mine mere følsomme data, såsom regnskab og lignende, ikke skal ligge i Dropbox.

jeg er gået tilbage til min tidligere fremgangsmåde: Disse data ligger på en USB-stick som jeg kan medbringe fra den ene computer til den anden.

jeg bruger fortsat Dropbox, men kun til data som enhver må se.

Venlig hilsen    Gerda
Venlig hilsen

Gerda

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk