* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 37
I alt: 37

Forfatter Emne: Så døde min HP pavilion dv9700 ?  (Læst 26273 gange)

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Så døde min HP pavilion dv9700 ?
« Svar #15 Dato: 31, Maj 2014 - 15:01 »
Jeg renser mine desktop PC'er en gang om året med trykluft og støvsuger.
Desuden forebygger jeg fugtdannelser i laptops og smartphones :)
Indtil videre er ingen kollapset endnu :)
Jeg synes at min nye vens konklusion omkring kølepastaens virke også er vigtig at tjekke, når du alligevel har maskinen åben.

Mit problem har altid været at mine laptops kun har virket i 2- 2½ år og så her jeg været nød til at skifte på grund mekaniske fejl.

Men modarbejder du ikke regeringens økonomiske politik ved at reparere i stedet for at købe nyt?

Mvh jj
Jeg ved ikke, hvad regeringens økonomiske politik går ud på.

Køb af en ny laptop fremmer kun den økonomiske vækst i Kina - og de har rigeligt.

Jeg har dog, helt i tidens ånd, benyttet mig af udenlandsk billig arbejdskraft, men det er jo kun fordi jeg er, hvor jeg er.

Sidst jeg gik til et dansk "service" værksted med en laptop med lignende problem, forlangte man 750 kr blot for at åbne æsken fo at se hvad der var galt.
Ha en god dag

Mikael Boldt

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Så døde min HP pavilion dv9700 ?
« Svar #16 Dato: 01, Juni 2014 - 17:49 »
Citat fra: Mikael Boldt
Jeg synes at min nye vens konklusion omkring kølepastaens virke også er vigtig at tjekke, når du alligevel har maskinen åben.
Min computer køre ikke 24/7 og jeg forventer derfor ikke, at der er stor risiko for at pastaen fordamper?
Citat fra: Mikael Boldt
Mit problem har altid været at mine laptops kun har virket i 2- 2½ år og så her jeg været nød til at skifte på grund mekaniske fejl.
Det lyder som indbygget forældelse iht "The Light Bulb Conspiracy Theory" :(
I øjeblikket er Apple & Samsung vist nok førende med hensyn til indbygget forældelse? (Planned Obsolence)
Den danske regering har indført såkaldt NemID, som ikke kunne køre på Windows 98 så min gamle Compaq kan istedet bruges som papirvægt :)
Ellers fungere den udmærket?
Citat fra: Mikael Boldt
Sidst jeg gik til et dansk "service" værksted med en laptop med lignende problem, forlangte man 750 kr blot for at åbne æsken fo at se hvad der var galt.
Det lyder helt dansk. :)
Så jeg prøver at forebygge og vedligeholde, så jeg undgår de store regninger :)

Mvh jj

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Så døde min HP pavilion dv9700 ?
« Svar #17 Dato: 02, Juni 2014 - 00:32 »
En Win98 der fungerer udemærket? - den må være mange penge værd på M$ museet, for det er vist aldrig set før.

Mht. bærebar og levetid. Den bærebar jeg skriver indlæg på lige nu er 3-4 år gammel og har været verden rundt næsten 2 gange - virker stadig rigtig fint til alt fra fb, youtube og endda blueray.
Jeg kunne også ha' skrevet den på min første bærebar som er 10 år gammel, men sjældent brugt for den er ikke kraftig nok til at køre flydende flash mere.
Jeg kunne også ha' skrevet det på den bærebare som står på min kontor - den er 4-5 år gammel og bruges stadig 8 timer/arbejdsdag.

Ingen af dem har været åbnet eller renset siden de blev leveret fra forhandler. Eneste upgrade er skift til SSD.


vh.
Claus

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Så døde min HP pavilion dv9700 ?
« Svar #18 Dato: 02, Juni 2014 - 17:36 »
Citat fra: SuperClaus
En Win98 der fungerer udemærket?

Den kan noget, som min nye computer ikke kan og min nye computer kan noget, som den gamle ikke kan :)
Citat fra: SuperClaus
- den må være mange penge værd på M$ museet, for det er vist aldrig set før.

Muligvis? -Det kan jeg hverken bekræfte eller afvise??? :)
Men:
Din gamle mobil er guld værd.
http://jyllands-posten.dk/digitalt/mobil/ECE6764660/din-gamle-mobil-er-guld-vaerd
Citat fra: SuperClaus
Ingen af dem har været åbnet eller renset siden de blev leveret fra forhandler. Eneste upgrade er skift til SSD.

Så har du måske været heldig, men det hjælpe bare ikke dem der har været uheldig?

Mvh jj

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Så døde min HP pavilion dv9700 ?
« Svar #19 Dato: 03, Juni 2014 - 00:23 »
Føler mig ikke heldig - holder mig bare fra at investere i de mærker der har højest RMA frekvens. Mine erfaringer var i relation til foreslaget om at rense sin bærebar hvert år.
vh.
Claus

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Så døde min HP pavilion dv9700 ?
« Svar #20 Dato: 03, Juni 2014 - 10:47 »
Mine erfaringer med holdbarheden på bærbare er en blanding af private og professionelt i forbindelse med mit arbejde og der er ganske stor forskel på hvordan de holder.

Bærbare købt i diverse forbruger butikker som Bilka, elgiganten og stort set alle andre steder er efter min mening stort set ikke lavet til at blive brugt / flyttet på. De bøjer hvis man løfter dem med en hånd, hængslerne bliver slidte og generelt er byggekvaliteten ikke særlig god. Til gengæld skinner de og ser flotte ud ...

I de firmaer hvor jeg har arbejdet har man vægtet at købe maskiner til professionelt brugt, jeg har arbejdet med Fujitsu, Dell, IBM/Lenovo og her mærker man virkelig forskellen på deres professionelle serier og dem der er målrettet forbrugerne. De professionelle serier har bedre byggekvalitet, deres design er som regel mere afdæmpet så de "skinner" ikke så meget, hvilket nogle gange kan være svært at forstå for slut brugerne. Mange af de maskiner jeg har haft fingrene i har holdt i mindst 4-5 år og efter SSD bølgen har rigtig mange fået forlænget deres levetid ved at opgraderer RAM og indsætte en SSD disk. Herefter kører de fint videre nogle år endnu.

Det afgørende punkt vil for de fleste sikkert være prisen. De professionelle maskiner kan fås fra omkring 7000 og op, mens de billigste forbruger maskiner vel kan fås fra omkring 2500-3000 kr.

Jeg har selv købt professionelle maskiner til privat brug og det har betydet at jeg har haft to bærbare de sidste 9 år... Min nuværende bærbare har lige rundet 5 år :-)

/Tommy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk