efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Selvfølgelig vilde og fantasifulde tanker omkring tyngdekraften og partikler m.v. som på ingen måde har et fundament af videnskabelig dokumentation.
Så hvad er tyngdekraften for en kraft og hvordan fungerer den?
Også jeg er blevet overbevist:Vi har haft et par debattører inde, som udfra hjemmelavede teorier (men uden forståelse af de teorier, de forkaster) forfølger mere eller mindre vanvittige synteser af verdensforklaringer.Lars Kristensen skal have tak for, at han - modsat de forrige - endnu ikke har lanceret en global konspirationsteori blandt naturvidenskabelige forskere.
Nu kender vi det igen. vi har spildt gode ord på at forklare nogle meget elementære og grundliggende ting i fysikken. straks får vi en forklaring, som bryder med dem alle. Hr. kristensen hverken kan eller vil forså noget som helst af den elementære fysik, og bruger helst sine egne ord og begreber. Han taler om magnetisk ladning ( kalder den punkt energi), som ikke findes. Han er heller ikke klar over at positiv elektrisk ladning er en realitet, men tror at al bevægelig ladning er negativ. Der kan man ellers lave enkle forsøg, som viser at han tager fejl. Det statiske magnetiske felt (mener han mon H feltet) er ikke omgivet af et elektrisk felt. Alt hvad han ikke ved hvad hedder, ikke forstår, eller ikke kan forklare kaldes energi.
Citat fra: Morten Jødal efter 24, August 2014 - 14:18Også jeg er blevet overbevist:Vi har haft et par debattører inde, som udfra hjemmelavede teorier (men uden forståelse af de teorier, de forkaster) forfølger mere eller mindre vanvittige synteser af verdensforklaringer.Lars Kristensen skal have tak for, at han - modsat de forrige - endnu ikke har lanceret en global konspirationsteori blandt naturvidenskabelige forskere.Jeg har ikke set nogen konspiration her på forum.
Citat fra: SuperClaus efter 19, Juni 2014 - 12:14@HVH - har du nogensinde i løbet af dine lange og mange tankeeksperimenter, taget dig tid til at overveje hvem der mon i virkeligheden er naiv og påståelig?Ja det har jeg, men jeg er ikke sikker på at alle kan tåle at høre det.Det er efter min mening en kombination af følgendeFolk der1.) Let lader sig masse-hypnotisere (pga den massive statsfinansierede propaganda)2.) Let lader sig masse-hjernevaske (pga den massive statsfinansierede propaganda)[osv...]
@HVH - har du nogensinde i løbet af dine lange og mange tankeeksperimenter, taget dig tid til at overveje hvem der mon i virkeligheden er naiv og påståelig?
Det skriger mod himlen.De eneste grunde til at man ikke bare kører 90% af kosmologien på losseren er dels at der så er mange højt på strå der må få meget røde ører, og tilmed miste deres tilbagelænet statsstøtte til dit, dat og reelt ingenting andet end varm luft. For noget logisk argument for at fastholde vores verdensbillede er der ikke engang for moder ko længere. Tiden er for længst løbet fra det.[...]Og du kan ret faktisk matematisk se præcis den verden vi lever i, - og slet ikke den statsfinansierede fantasiverden som alt for mange tror de lever i.
Tilsyneladende er al forskning, der er statsfinansieret, "automatisk" forkert ...Det kalder jeg en konspirationsteori.
Det kan være at degne og andre skolemeste "tuder nogen ørerne fulde" af den slags. Men folk med bare en middel forståelse af videnskaben, vil nøjes med hævde at de udsagn, kun dækker over antagelser og modeller, som fører til resultater der stemmer med det vi kan observere. Det udelukker ikke at andre mere generelle modeller kan komme til senere, og at disse modeller også kan give rigtige resultater.