efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Det kan kun virke gnidningsfrit efter reglerne, hvis hver anden billist trækker ud når vejen går fra 1 til 2 baner, og undlader at overhale, men bare holder sin position til der flettes sammen igen.
§ 18, Stk. 3. Kørende i tilkørselsbane (accelerationsbane) skal tilpasse sin hastighed til færdslen i den vognbane, som skal benyttes under den fortsatte kørsel, og forlade tilkørselsbanen, når det kan ske uden fare eller unødig ulempe. Kørende i den vognbane, som færdslen i tilkørselsbanen skal køre ud i, skal, om nødvendigt ved at nedsætte hastigheden, lette udkørslen fra tilkørselsbanen.
NB! Vær opmærksom på, at “flettereglen” gælder motorvejstilkørsel i Danmark. I mange andre lande er der fuld vigepligt. Derfor skal du være ekstra opmærksom, nå du kører ind på en motorvej i udlandet!
Anvar ved uheldEftersom sammenfletningen forudsætter, at begge parter tager hensyn for at skabe plads til dem begge uden fare eller unødig ulempe for hinanden og den øvrige trafik, er de lige gode om det, hvis sammenfletningen ender i en ulykke.Dvs. begge parter deler skyldsansvaret.
Der er dog adskillige der har svært ved at tilpasse deres indkørselshastighed til motorvejens hastighed når de kører ind fra en tilkørsel.
De kommer snigende med en jævn lav hastighed og forventer åbenbart at motorvejens trafikant en den eneste der skal vise hensyn
De bremser bedre end jj modellen angiver.
hvad gør du hvis du vil have en større mængde strøm igennem et givent lille ledningstværsnit.
Men linket til Wikipedia bekræfter kun at man ikke kan stole på wikipedia, hvad filmen jo også viser.