efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
HVHJeg er ikke helt med på hvordan du har brugt Maxwells ligninger i dine beregninger af Dark Flow. Mange kommer jo gerne til at omskrive dem med småfejl, der får stor betydning for resultatet. Måske du kunne forklare og vise beregningerne?
Den lysmølle som omtales må være radiometeret. Rotationen har intet med fotonens bevægelsesmængde at gøre. Det er en populær misforståelse.Rotationen skyldes en lille rest luft i beholderen. Ved belysning bliver den sorte side varmere end den blanke, så luftmolekylerne forlader den sorte side med større hastighed end de gør fra den blanke. Dette giver en impuls (kraft tidsintegral) som bevæger møllen. Den modvirkes af impulsen fra gnidning i lejet og fra luftmodstanden. Hvis beholderen udpumpes til ekstremt lavt vakuum, holder møllen op med at kunne rotere ved belysning.
Rotationen har intet med fotonens bevægelsesmængde at gøre. Det er en populær misforståelse.
HVH Jeg syntes ikke det var særlig mange beregninger du viste? Du har vel styr på maxwells ligninger? Måske du skulle kigge lidt på de neutrino oscillationer igen? - ellers har jeg meget svært ved at se logikken i dine forklaringer.
- men hvor er dine beregninger der viser at Dark Flow kan eksistere?
Er det selvsagt at NASA står bag Dark Flow? - så hører vi jo nok om det en dag det bliver relevant. Har du et link til NASAs beregninger for dark flow?
Jeg blev nysgerrig og brød - for første gang nogensinde! - et ellers fast princip om ALDRIG at se en Youtube-video om en naturvidenskabelig teori.Jeg fik bekræftet, at 1 astronom hos NASA er blevet overbevist om eksistensen af "Dark flow". Men videoen gav(selvfølgelig) kun et uhyre overfladisk billede af hans observationer.Jeg har også mødt en fysiklærer i gymnasiet, der var troende astrolog, og hørt om en anden, der mente at Goethes farvelære er den eneste rigtige fysik! Sidstnævnte nåede jeg ikke selv at træffe inden han døde, men en kollega var censor for ham, og de diskuterede teorierne i eksamenspauser.Ingen af disse to kom i karambolage med det officielle system, da de naturligvis samvittighedsfuldt passede arbejdet med deres pensum.I et miljø som NASAs er der endnu større frihed til at have "skøre" ideer, for 1 gang ud af 100.000 er ideen god nok og fører til videnskabelig nytænkning. Men at gøre Dark Flow til NASA-tænkning, fordi en enkelt forsker (måske 2, en kollega blev nævnt perifert) er hoppet på tanken - det er der simpelthen ikke dækning for!Jeg bør vel lige gentage, at jeg IKKE diskuterer selve emnet. Jeg påviser bare, at din "dokumentation" for en perifer påstand er alt for løs i fugerne.
Hej Claus, der er et gammelt ordsprog, som siger, " mod tåber, kæmper selv guderne forgæves.