efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Når en team leder fra NASA udtaler sig er der så mon ikke bare 2 muligheder. 1. NASA som sådan må stå bag 2. Manden ryger ud, eller irettesættes..
Det jeg også siger er, - at der eksisterer en ufattelig næsten sammenspidst indstilling
Frem for at indse hvor mange revner det eksisterende paradigme har slået, og hvor rystet det i virkeligheden er.
Citat fra: HVH efter 13, December 2014 - 09:29Når en team leder fra NASA udtaler sig er der så mon ikke bare 2 muligheder. 1. NASA som sådan må stå bag 2. Manden ryger ud, eller irettesættes..Heri er jeg afgjort uenig - jfr. mit forrige indlæg, og ud fra min erfaring med mange "skøre originaler".Som et parallelt eksempel er der også en offentligt ansat dansk ingeniør, der har markedsført en meget alternativ konspirationsteori om angrebet på tvillingetårnene i New York. Det har ikke fået faglige konsekvenser for ham - men har heller ikke gjort hans standpunkt til det officielle hos nogen dansk myndighed.
Det "gældende" verdensbillede revnede for 20-25 år siden og har ikke været fast siden da.Alle universiteter vil gerne have millioner at forske for - og det er altså noget dyrere at foretage nye ægte stjerneobservationer med nyudviklede instrumenter end at producere videoer til Youtube! Men de førende forskere vil netop gerne have millionerne til at bevise, at det er deres, og ikke kollegernes/konkurrenternes forklaring på afvigelserne, der om nogle år vil udløse en nobelpris ...
Så uanset hvad man mener om Dark Flow, så er din konspirationsteori slet og ret vrøvl!
Jeg har ikke selv deltaget i videnskabelige konferencer på kosmologiområdet - men jeg har hørt professor Steen Hannestad, AU, i et fagligt forum gøre rede for manglerne ved standardteorien og flere konkurrerende forsøg på at finde noget bedre. Bestemt ikke sammenspisthed, men hård konkurrence!
HVH Det virker som om du hellere vil debattere konspirationsteorier end fysik? Kan du så ikke lave en særskilt emne til dette og holde denne tråd til fysik. F.eks. kunne du jo fremlægge dine beregninger i næste indlæg!
Vi kan sagtens allerede nu beregne alle mulige konsekvenser.Men i grund og bund er det for tidligt, da det kun vil få os til at forstå hvilke kræfter og styrke vi er oppe imod, men ikke helt hvilke præcise retninger retninger de er aktive.
Citér Vi kan sagtens allerede nu beregne alle mulige konsekvenser.Men i grund og bund er det for tidligt, da det kun vil få os til at forstå hvilke kræfter og styrke vi er oppe imod, men ikke helt hvilke præcise retninger retninger de er aktive. Prøv alligevel - jeg vil meget gerne se resultatet (og gerne uden lange forklaringer). Korrekte beregninger og en simpel konklusion på hvad vi kommer til at se i fremtiden er nok.
HVH Hvis du sagtens allerede nu kan beregne alle mulige konsekvenser bør det ikke være det store problem at fremlægge disse beregninger. Dem vil jeg gerne se for at forstå hvad du mener. Jeg mangler stadig også at se beregningerne for dark flow. Nu har efterhånden spurgt efter beregningerne mange gange og du har ikke fremvist dem endnu. Hvad skyldes det mon?
Prøv alligevel at nævne et konkret eksempel hvad du ønsker at beregne?
Citér Prøv alligevel at nævne et konkret eksempel hvad du ønsker at beregne? Ja, du kan beregne ændringen af månens bevægelse i forhold til Mars set fra nordpolen af jorden som følge af påvirknigen af dark flow. Jeg vil dog gerne se svaret som en beregning og ikke en lang forklaring. De lange forklaringer er alligevel ikke til at forstå.
Har du et link så jeg kan se NASA beregning af dark flow hastigheden? (ikke youtubelink til videoer med forklaringer, bare beregninger)
Hvorledes korellere dark flow med standardmodellen?
Der laves masser af meget præcise graviationsmålinger. Hvorledes vil du bruge resultaterne fra dem til at vise dark flow acc. ? - kan du vise et beregningseksempel for dette?
HVH Igen besvarer du mit spørgsmål om beregninger med lange forklaringer uden beregninger. Hvorfor gør du det, når du i tidligere indlæg skriver at det er simpelt at beregne? Det er mig ganske uforståeligt at hemmeligholde noget der skulle være simpelt at beregne! Hvorfor skal jeg pludselig fremlægge beregninger for GTR? - det er dig der fremsætter en terori, så må du vel også kunne fremlægge beregninger for teorien! Det er mig uforståeligt at jeg skal bede om at se dine beregninger igen og igen uden at få dem at se. Dit link til nextbigfuture indeholder ingen beregninger, kun forklaringer. At artiklen har fået et label med "nasa" er langt fra ensbetydende med at NASA står bag artiklen, har godkendt eller i det hele taget ved noget om artiklen. Du må prøve at forholde dig lidt mere kritisk til dine kilder. Ellers bliver du bare taget ved næsten med alverdens forklaringer.
På hvilken måde er dark flow uforenelig med standardmodellen? - og hvor er de målinger og beregninger der viser at dark flow er uforenelig med standardmodellen?
Hvornår er den næste efterårs solformørkelse og hvordan har du tænkt dig at måle forskellen i de lande du beskriver? - hvordan kan det være at det er specifikke lande der skal måles i?
HVH Jeg angriber ikke teorien, jeg forsøger at forstå den. Jeg beder om at du fremlægger dine beregninger for modellen, dette er endnu ikke sket. For et par indlæg siden skrev du at det var simple beregninger der kan vise din teori. Nu er det så pludselig mig der skal lave beregningerne for noget jeg endnu ikke forstår. Det har jeg svært ved at se giver mening.
Detaljerne for en ny teori skal være på plads før man fremlægger den som faktum. Jeg har endnu ikke forstået din forklaring for hvorfor du nu undlader beregninger.
Du bad om et eksempel på et fænomen der skulle beregnes. Jeg kom med et eksempel og nu er beregningen pludselig tidskrævende (jeg troede det var simpelt?) og du vil hellere dovne den.
I forhold til standardmodellen nævner du igen ingen beregninger eller målinger.
Har NASA lavet beregninger for dark flow eller ej?
- og til sidst ligner det at du ikke engang rigtig ved hvordan du vil lave målinger ved næste efterårssolformørkelse, ej heller hvad dine målinger vil vise.
Efterhånden begynder jeg at tvivle på din teori når du ikke kan fremlægge den bedre end hvad du gør og afviger spørgsmål og undlader at fremlægge dine beregninger. Du har vel lavet detaljerede beregninger og eksempler på målinger der kan bevise din teori, før du fremlægger den? Hvorfor er de så hemmelige?