efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Jeg syntes det er bedst at anvende et andet kort på nettet end til daglige indkøb.
Mobiltelefonnummeret er fast kodet ind på mastercard'et, men kan ændres hvis der logges ind med nem-id. Alt i alt, virker det på mig sikkert. Det er også sikkert for butikken, at pengene er på kortet.
Der er vist ingen tvivl om, at den øgede nethandel også giver et nyt arbejdsområde for kriminelle. Agtpågivenhed er den eneste beskyttelse!
Rejsekortet kunne ligne en sådanne løsning, men de mange dummerBøder og mulighed for opbyggelse af gæld gør det til en destruktiv løsning
De pågældende svindlere er ikke drevne lommetyve, så man skal have en håndtaske, man kan sætte fra sig under "hjælpen" for at være udsat - og det har typisk kun kvinder
Måske egner rejeskortet sig bedst til fysiske butikker, hvor sælgeren gerne vil vide, om kunden har penge på lommen og hvor meget, før de lukkes ind.
Hvis jeg lavede et moderne supermarked uden personale, hvor der kun er videoovervågning, så vil jeg sikkert kræve et depositum, før kunderne får lov at komme ind i butikken.