efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Nej, alvorligt talt, hvis printeren blot vil tjene sig selv hjem på et års tid, så er det egentlig godt nok....men selv dét er måske for ambitiøst...?
Måske er det bedst at starte med at tilbyde 3D-print af reservedele til ældre elektronik apparater, som ejeren ikke vil kasserer dels på grund af prisen på en ny og fordi den opfylde behovet i øjeblikket?Desuden tager det tid at lære brugen af et nyt apparat!En ny original stylus (plastik pegepind) til en hp iPaq2210 koster 299kr sidste gang jeg så prisen.iFixit reparere f.eks. iPhones og de kunne måske også få brug for ekstra corvers eller små dimser?Hvis inflationen fortsætte bliver der måske mere behov for reparationer?Opfindere kunne måske også have behov for fremstilling af specielle ting?Du kan måske også selv starte en karriere som designer og fremstille ting, som ingen andre har tænkt på, men som mange har savnet?
Da min interesse for 3D-print især ligger i produktegenskaberne, har jeg søgt lidt på komositmaterialer og bl.a. fundet dette link:http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Kemi/Kunststoffer,_polymerkemi,_plast_og_gummi/kompositmaterialerBemærk, at alle de tre tilsætningsfibre, der er nævnt i printerbeskrivelsen - kulfiber, glas og kevlar - også er nævnt positivt her.
Efter din beskrivelse af projektet tror jeg ikke overvældende meget på din forretningside (men på den anden side kan du måske få gevinst af at være først i Danmark), og jeg registrerer et stærkt ønske om at prøve. Her tæller beskrivelsen i ovenstående link positivt. Er forretningsideen måske et forsøg på at opnå en højere WAF?