efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Heri står blandt andet, at ”Kvaliteten på det udførte byggeri skal leve op til gældende normer for dansk kvalitetsbyggeri”. Jeg tør næsten ikke skrive til jer, for hvad er det. Men formuleringen blev rent faktisk indskrevet af den advokat, som vi fik til at gennemgå kontrakten før underskrivelse. Tak for relevante links.
Citat fra: Pepsi efter 15, November 2016 - 22:15Heri står blandt andet, at ”Kvaliteten på det udførte byggeri skal leve op til gældende normer for dansk kvalitetsbyggeri”. Jeg tør næsten ikke skrive til jer, for hvad er det. Men formuleringen blev rent faktisk indskrevet af den advokat, som vi fik til at gennemgå kontrakten før underskrivelse. Tak for relevante links.Her er én af de store forskelle mellem din kontrakt og en tysk kontrakt (som jeg kender). Den ville nemlig lyde:”Kvaliteten på det udførte byggeri skal leve op til gældende normer for dansk kvalitetsbyggeri i henhold til DIN-xxxx, DIN-yyyy, DIN-zzzz, DIN-osv.”
@jj, jeg forventer bestemt ingen regning fra arkitekten. Han har fået sin betaling ved indgåelse af entreprisekontrakten. Heri står blandt andet, at ”Kvaliteten på det udførte byggeri skal leve op til gældende normer for dansk kvalitetsbyggeri”. Jeg tør næsten ikke skrive til jer, for hvad er det. Men formuleringen blev rent faktisk indskrevet af den advokat, som vi fik til at gennemgå kontrakten før underskrivelse. Tak for relevante links.