efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Materialet er jo interessant på grund af sin ekstremt høje massefylde (og er ikke radioaktivt i nævneværdig grad, netop fordi det aktive U-235 er fjernet).
Med forbehold for, at den nyeste video jeg så og linkede til i forrige indlæg, er en reklame, vil jeg også fortsat sige, at Cartercopter virker som et overbevisende fremtidigt bud på at løse behovet. Måske endda i en ikke så fjern fremtid?
Citat fra: Morten Jødal Materialet er jo interessant på grund af sin ekstremt høje massefylde (og er ikke radioaktivt i nævneværdig grad, netop fordi det aktive U-235 er fjernet).Alle er tilsyneladende ikke helt enige i dette synspunkt såvidt jeg kan se?Depleted uranium - Wikipedia.https://en.wikipedia.org/wiki/Depleted_uranium
Citat fra: Morten JødalMed forbehold for, at den nyeste video jeg så og linkede til i forrige indlæg, er en reklame, vil jeg også fortsat sige, at Cartercopter virker som et overbevisende fremtidigt bud på at løse behovet. Måske endda i en ikke så fjern fremtid?Jeg har ikke fundet en' eneste video, der viser, at Cartercopter fuldt lastet kan starte lodret fra en plads i byen og flyve til en lufthavn?
Nu har vi ikke hørt eller læst hvor stor disse uran-stykker skulle være. Men i betragtning af rotorbladenes længde ville dobbelt så store blyklumper være mindst lige så godt.
no stalling, no tailspin minimum takeoff distances (10 to 70m) practically no landing distance required extreme low speed possible minimal set-up times minimum storage space required even in strong winds and turbulence, comfort and safety high comfort level large speed range about 10% of the acquisition and operating costs of a helicopter