efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Hvis miraklernes tid ikke er forbi, så er der en mulighed for at den kan være her i dag.Så kommer tiden med partitionering og hvad der nok vil være uvant for jer: At finde og fjerne de programdele der automatisk henter visse ting ned som for eksempel levende billeder og lyd samt opdateringer.Takker meget,Søren
Jeg prøvede såvel 64- som 32 bit Lubuntu til en gammel HP Elitebook 2530P med Core2 due processor L9400 1,86GHz...Linux er og bliver Linux. Jeg prøver måske igen om endnu 5 år.
Jeg prøvede såvel 64- som 32 bit Lubuntu til en gammel HP Elitebook 2530P med Core2 due processor L9400 1,86GHzDet trådløse netværkskort blev ikke fundet, og efter installation på harddisken ville maskinen ikke starte op fra samme.Linux er og bliver Linux. Jeg prøver måske igen om endnu 5 år.
Jeg klikkede skam på "install Lubuntu", men maskinen kunne ikke boote fra harddisken bagefter.
HP og andre har tilsluttet sig et konsortium som promoverer TPM = "Trusted Platform Module" som er hardware kryptering. Netop det problem løber OSS eller Linux/Lubuntu ind i.Jeg ved ikke hvordan Lubuntu omgår problemet, men fakta er at den kommer igennem. Men efter installationen kan du have op til en times "black screen" mens krypteringen bliver bearbejdet.Det kan heldigvis løses med et par linier i konfigurationen, derefter optræder det ikke igen.