ingeniørdebat.dk
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig.
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
efter 5 år får Ingeniørdebat.dk
nu en ansigtsløftning
Hjem
FORUM
Hjælp
TinyPortal
Søg
Kalender
Log ind
Registrér
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Alt det andet, diverse
(Moderator:
Mikael Boldt
) »
Is The majority always wrong
Statistik
Medlemmer
Total antal medlemmer: 479
Sidste:
PTRasmussen
Statistik
Total antal indlæg: 16022
Total antal emner: 1414
Flest online idag: 32
Flest på samme tid: 2687
(03, April 2026 - 11:51)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 16
I alt: 16
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Is The majority always wrong (Læst 5243 gange)
jj-
Senior
Indlæg: 1.136
Is The majority always wrong
«
Dato:
03, September 2021 - 20:02 »
Henrik Ibsen quote: The majority is always wrong
https://www.azquotes.com/quote/140410
Semmelweis er muligvis et eksempel på
"the minority is rarely right"
?
Her skulle være en forklaring?
Why the majority is always wrong | Paul Rulkens | TEDxMaastricht
https://www.youtube.com/watch?v=VNGFep6rncY
Et meget omtalt flertal
the 97% consensus
https://www.youtube.com/results?search_query=the+97%25++consensus+
The Great Global Warming Swindle - Full Documentary HD
https://www.youtube.com/watch?v=oYhCQv5tNsQ
Burde man have en Plan B, som kan bruges, hvis det viser sig, at de 97% enige har valgt nogle løsninger, som ikke virker?
Mvh jj
Logget
Mads Aggerholm
Senior
Indlæg: 594
Sv: Is The majority always wrong
«
Svar #1 Dato:
22, Oktober 2021 - 19:42 »
Personligt tror jeg på de 97%.
Jeg er sikker på at planeten bliver varmere, og jeg er sikker på at det er menneskers udledning af CO
2
som er den absolut største drivkraft.
Normalt ser jeg aldrig videoer, disse ikke undtaget, jeg foretrækker at læse en tekst.
Men jeg har da skimmet lidt, og hvor internettet - og youtube med - er en fabelagtig kilde til oplysninger, så er den desværre også adresse for en masse sludder og vrøvl. I 2012 så min stakkels kone en video som 'dokumenterede' at vi var færdige ifølge den mayanske kalender. Den viste med imponerende grafik hvordan solsystemet - og dermed jorden - var på vej ind mod galaksens centrum...!
Og så er jeg ikke særlig imponeret af, at CO
2
-koncentrationen har være væsentlig højere i urtiden. Dengang var der ikke mennesker på jorden, som skulle møde alle de storme og flodbølger og hvad der ellers har været.
Men tilbage til dit spørgsmå, så 'Ja', vi br have en plan B.
For den nødvendige reduktion af udledningen af klimagasser kommer ikke til at finde sted. Selv om vand- vind- og solkraft stormer frem, og elbiler bliver mere og mere udbredt nu hvor de faktisk kan tages alvorligt, så går det alt for langsomt til at det kommer til at rykke noget.
Og det bliver jo ikke bedre af, at GO-benægtere får taletid i medierne, og tages alvorligt af så mange som de gør.
I øvrigt finder jeg det fuldstændig uinteressant hvorvidt opvarmningen er menneskeskabt eller ej. Hvis der er hul i skibets skrog, så er det lidt ligemeget om det er menneskene ombord der har lavet det eller om det er et isbjerg. Det give ingen mening at undlade at lappe hullet, fordi det ikke er menneskene ombord der lavede det til at begynde med.
Logget
Venlig hilsen
Mads Aggerholm
B Mønnike
Global Moderator
Senior
Indlæg: 3.465
Sv: Is The majority always wrong
«
Svar #2 Dato:
23, Oktober 2021 - 12:33 »
Netop Mads
Man skal lappe hullet.
Nu kommer jeg med en betragtning som jeg selv er kommet frem til som kunne være værd at overveje.
Du er det er jeg også overbevist om at CO2 (den menneskeskabte) er hoved ansvarlig for varme stigningen.
Så langt så godt. Men jeg går personligt ind for at anvende Akraft som CO2 begrænser.
Det er der bestemt ikke enighed om her i landet, hvor man siden 1985 har bestemt at vi ikke ville have Akraft , da det var for farligt.
Året efter i 1986 sprang Chernobyl i luften, hvilket bekræftede alle om at det var farligt.
Da så Fukushima blev ramt af en tzunami blev tyskerne så forskrækkede at de stort set lukkede alle deres Akraftværke. Energiwende kaldte de det og begyndte at genbruge deres brunkul, der bestemt er en atmosfære forurener.
Men nu kommer jeg til sagen for i 1985 blev Michael Gorbathov partisekretær i Sovjet. Den mest magtfulde stilling i Sovjet. At der var sket noget voldsomt i Sovjet blev man klar over i vesten, da svenskerne opdagede, at deres rener i Nordsverige var blevet radioaktive af radioaktivt nedfald som metrologerne ret præcist kunne
Spore til Sovjet
Sovjet nægtede til at begynde med at der var sket atomuheld i landet. Men det med førte at Gorbathov indrømmede det og indførte Glasnost og Perestrøjka....åbenhed og sandhed.....for han blev klar over at fejlen ikke var et rigtigt "uheld", men skyldtes at teknikerne ikke kendte til værkets svagheder, fordi de var "Militære hemmeligheder". Der mange af disse og da sandhederne om sovjets problemer der overalt vr fejet ind under gulvtæppet som Militære hemmeligheder blev det klart at sovjets tid var omme og og faren for at den kolde krig ophørte.
Tænk hvis Chernobyl ikke var eksploderet og sovjet havde startet en atom
krig. Det er utroligt billigt for vesten at det kun var et værk der eksploderede.
Ligså er Fukoshima en øjenåbner for alle kraftværks konstruktører. Både Akraftfværker og andre vand og kulkraftværker.
Nu havde man lavet en sikkerhedsmur mod tzunamier, men den der skadede Akraft værket var enorm. Der døde 2 på selve værket, men i de byer langs Japans nordligere øst kyst end Fukoshima blev byer ødelagte med over 20000 dræbte
Det der gik galt ved Fukoshima var at det elektiske udstyr der var placeret i kældrene under værket blev oversvømmet og sat ud af drift.
Det to værker bliver brugt som begrundelse for ikke at genindføre Akraft.
Sammenligner man Akraft med Vandkraft, en vandkraft 10000gange farligere når dæmningerne bryder sammen Det kinesiske Banqui brud kostede mindst 250000 personer livet, Det italienske Vaiont og tyske Møhne dæmninger slog også mange ihjel.
Logget
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike
B Mønnike
Global Moderator
Senior
Indlæg: 3.465
Sv: Is The majority always wrong
«
Svar #3 Dato:
23, Oktober 2021 - 15:57 »
Irriterende reklamer der laver melemrum i indlæggene.
Logget
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Alt det andet, diverse
(Moderator:
Mikael Boldt
) »
Is The majority always wrong
Seneste Debatindlæg
Undskyldning for og imod
af
jj-
[21, Juni 2026 - 20:00]
Overvågning i svinestalde...
af
jj-
[14, Juni 2026 - 10:04]
Supersygehus i Aalborg
af
jj-
[28, Maj 2026 - 19:42]
Nitrit i drikkevand.
af
jj-
[08, Maj 2026 - 19:46]
Undgå kollisioner med tog
af
jj-
[02, Maj 2026 - 20:17]
Pyrolyse luftfourening.
af
jj-
[22, April 2026 - 20:14]
Store bedeDags afskaffels...
af
jj-
[17, Marts 2026 - 20:42]
Mørk chokolade
af
jj-
[12, Marts 2026 - 20:22]
De moderater
af
jj-
[11, Marts 2026 - 20:20]
Folkeafstemning i Grønlan...
af
clausn
[24, Februar 2026 - 10:07]
Let my Greenland go.
af
jj-
[15, Februar 2026 - 20:17]
Ingeiørdebat lukker snart...
af
jj-
[07, Februar 2026 - 18:08]
NySøgemaskine
af
jj-
[06, November 2025 - 20:33]
Insektfabrikker
af
jj-
[02, November 2025 - 10:43]
Misundelse
af
jj-
[15, Oktober 2025 - 20:07]
Google ads:
DR-Nyheder
Staten dropper at indkræve små gældsposter for 775 millioner
Fejl i kommunikationssystem lammede togtrafikken i hele Tyskland
Dronning Margrethe deltog i studenterfejring
Tagbrand bringer fisk for millioner i fare
Kræftpatienter med senfølger skal hjælpes på ny klinik i hovedstaden
Venstrefløjskandidat vil ikke anerkende valgresultat i Peru
Mand omkommet i brand ved strandområde
Arenaproblemer får vinter-OL i 2030 til at sprede sig
Bob Dylan kommer igen til Danmark
Intet afbrændingsforbud til sankthans
Tre mænd fra bandemiljøet kræves fængslet efter overgreb på 16-årig
Danmark genåbner ambassade i Iran
19-årig anholdt i drabssag om håndgranat på Amager
800 flere kom i arbejde i april måned
Roskilde Festival forventes at give trængsel på vejene
Kort efter Trumps renovering skal spejlbassin i Washington tømmes igen
Lille sparekasse meldt til politiet
Udenrigsministeriet lemper rejsevejledninger for tre lande i Mellemøsten
37-årig erkender hvidvask for millioner
The Smiths-guitarist sælger 80 af sine guitarer
Nyt fra ing.dk
Amerikanske datacentre ryger bagerst i elkøen: Men deres danske kunder er glade
Forskere fylder elbiler med gamle dæk for at slippe for hylelyde
Datatilsynet går ind i sag om Kertemindes brug af AI
Hedebølge skaber kaos: Bøjede togskinner, brande og presset atomkraft
Helårsdæk hitter hos danskerne - men ny test dumper dem på stribe
Efter Trumps blokade: Professor har ét spørgsmål til danske virksomheders AI-strategi
Undrer du dig over noget? Stil dine spørgsmål til Ingeniørens Spørg Fagfolket-brevkasse
Redning til elnettet fra uventet front: AI skal forudsige sol og skyer
Millionbesparelse efter USA-farvel: Dansk myndighed dropper techgiganterne
Hedebølge udløser kæmpe udsving i elprisen: Det kan blive »unødigt dyrt« at lade elbilen
DSV, Mærsk og dansk politi ramt af globalt datalæk: FE advarer danske virksomheder
Kunstige gletsjere skal redde bjerglandsbyer i akut vandmangel
Langt bag frontlinjen: Ukrainsk hybridvåben bringer droner otte kilometer op i luften
Synspunkt: Tillykke! Danmark har fået en teknologi-regering
Skal du købe brugt elbil? Kæmpe test kårer bilerne med de bedste batterier
Elnettet presset af billig strøm: »Vi har bare skubbet problemet til nattetimerne«
Husker du 'dunkelflaute'? Nu trender et nyt udtryk i energibranchen
Norge bremser elbusser af frygt for vejslid: Dansk ekspert undrer sig
Politikere vil beskytte elkunder mod alt for høje aconto-regninger: »Moderne målere gør det unødvendigt«
Det er utrolig lille og findes i vores drikkevand: Nu viser det sig at være farligt for mennesker
Ny data-faldlem i Copilot møder kritik: »Det bekymrer os«
1963: Kig indenfor i salonerne på kongeskibet Dannebrog
Jysk kommune var uklar: Beskyttet natur blev barberet for træer
Hvorfor så dyrt at fikse elbilers batterier? Nordens eneste værksted af sin slags gemmer på svaret
Spørg Fagfolket: Hvordan kunne Stephen Hawking leve så længe uden motion?
Hun elsker, når medarbejderne snakker fodbold: I 55 graders kulde skal tonen være varm
Presbold til Novonesis-fabrik: Sæt produktionen op og forbruget ned
Forældre skaber livsfarlige trafiksituationer ved skoler: Nu sætter sydjysk skole et særligt våben ind
Leder: Googles forræderi er totalt - nu må vi handle
Dansk minister bekræfter deltagelse i lukket Peter Thiel-netværk
Minister: Der var droner over Danmark - men Forsvaret var ikke i stand til at håndtere dem
Tilsyn lukkede AI-system hos PET: Her er forklaringen
USA-spionage truer følsomme data om syge danskere: Nu trækker styrelse stikket
Københavnerbro måtte pludselig lukke i timevis: Nu er årsagen fundet
Ekspert: Vi overser bytræernes enorme værdi for vores sundhed og miljø
Hvordan skal vandværker sænke nitratindholdet i drikkevandet? Ekspert peger på flere muligheder
49 år gammelt strømkabel mellem Danmark og Norge er ude af drift
Frustration vokser: Grøn varmeløsning til landområder får mavepuster fra Folketinget
Forældede regler blokerer for dansk droneudvikling: »Det har helt klart hæmmet branchen«
Mogens Lykketoft efter hård kritik af Energinet: »Tre fjerdedele skyldes ting, vi ikke er herrer over«
Datacentre og batteriparker skal bagerst i elkøen: Vil lette presset med akutplan
When will we start to feel the financial impact of the AI revolution? We asked the chairman of the Danish Economic Councils
Electrical grid in crisis: Warnings have been issued time and again since 2010
Do you use American tech? Trump’s latest AI order is a wake-up call
Blogindlæg: Invitation til at afprøve demo for vejafgifter.
På kontroversiel hjemmeside bliver danske mænd hængt ud for overgreb: »Det er sindssygt ubehageligt«
Eske Willerslev om banebrydende pest-studie: »Vi har endelig fundet patient zero«
Cykelboss advarer: Gratis busbillet til unge er en tikkende bombe
Google-chef smutter med hård afskedssalut: »Ledelsen har mistet sit moralske kompas«
Russiske hackere tager ansvar for angreb på Nationalmuseet: Vil offentliggøre data »snart«