efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Det bliver et gør-det-selv projekt.
Kunne godt forestille mig at døren var 10 lavere så der blev 5 cm for oven og 5 cm for neden til cirkulation (Der er konstant udsugning i toilet-rummet).
- Det skal nok blive godt
Jeg kan nøjes med 2, hvis jeg gør det med en 20 cm + 40 cm så holder døren sig inden for de mål jeg oprindeligt havde tænkt.I Polen kan de åbenbart lave dem uden styreskinnerJeg har også fundet det jeg oprindeligt søgte (i Frankrig)https://www.bertoli.fr/nos-portes/porte-contemporaine/contemporain-garofoli/porte-rotative-stilia/
Hvordan forbliver den dør lukket? Den må da uden videre gå op, hvis man skubber midt på "indersiden" af den dør.
Jeg kan ikke lige finde et billede, men ...
Jeg vil stadig mene, at hvis man hængsler den så den knække den anden vej, vil døren holdes lukket af dørkarmen foroven (ideelt set også af et dørtrin forneden), når låsepalen er i indgreb i låseblikket (og så vil en traditionel trekantet låsepal være fin - det gør det nemmere at lukke døren..)
Er det sådan?
Citat fra: Kobbernagel efter 26, April 2022 - 14:10Jeg vil stadig mene, at hvis man hængsler den så den knække den anden vej, vil døren holdes lukket af dørkarmen foroven (ideelt set også af et dørtrin forneden), når låsepalen er i indgreb i låseblikket (og så vil en traditionel trekantet låsepal være fin - det gør det nemmere at lukke døren..)Hvis døren knækker den anden vej i forholdt til det vist på gif'en ovenfor, så tror jeg noget af ideen ryger.