* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 96
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 80
I alt: 80

Forfatter Emne: ZIP og Brave i Lubuntu  (Læst 3142 gange)

Søren Basbøll

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 233
    • Vis profil
ZIP og Brave i Lubuntu
« Dato: 11, November 2022 - 18:50 »
Jeg har været væk i nogle år men er nu tilbage igen her fra Frankrig.

Bent Andersen var i sin tid meget behjælpelig med at få mig ind på Lubuntu, og nu kører jeg med den seneste LTS udgave (langtidsunderstøttet). Der er dog 2 begrænsninger som jeg er stødt ind i,
jeg kan ikke få den til at åbne ZIP filer,
og jeg kan ikke få den til at køre Brave browseren, som jeg er blevet meget glad for.

Nu har jeg både Lubuntu og Win 10 som godt kan begge dele, men ellers ikke er nær så god.

Er det noget I kender til ?

Hilsen
Søren Basbøll

PS En behagelighed for mig her er at det med Lubuntu er meget nemt at skifte mellem dansk og fransk tastatur, det kunne jeg ikke finde i Win.

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: ZIP og Brave i Lubuntu
« Svar #1 Dato: 11, November 2022 - 23:09 »
Hej Søren,
fint at du er blevet glad for Lubuntu jeg kører selv på 22.04 LTS nu.

Brave installation kører desværre ikke af sig selv med en PPA, der skal mere til.
Instruktionerne er her, og de skal følges til punkt og prikke, så virker det:
https://brave.com/linux/#release-channel-installation
Følgende virker alle normale update/upgrades som alle andre.

Mht. .zip filer: hvor/hvordan kan du ikke åbne dem? Fra filmanageren eller?

PS: var du ikke på Grønland dengang? Eller husker jeg forkert?

« Senest Redigeret: 12, November 2022 - 01:06 af Bent Andersen »

Søren Basbøll

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 233
    • Vis profil
Sv: ZIP og Brave i Lubuntu
« Svar #2 Dato: 12, November 2022 - 16:59 »
Så lykkedes det !
Jeg havde godt set henvisningen før, men jeg har ikke før været inde på kommandosiden, så jeg følte mig dejlig nørdet mens jeg gjorde det.

Med hensyn til zip så venter jeg lidt med det, jeg får højst brug for det en gang eller to om året, og nu ved jeg hvordan det virker i Win10 selv om printermenuen er det mest åndssvage jeg endnu har set. Det drejer sig om et par sider der er krypteret i Visma Addo (mon Jonas Vingegaard har noget at gøre med det ?). Det var mest modet til at gå ind på kommandosiden der manglede, men jeg kunne forstå på dig at det var det der skulle til, så tak for hjælpen.

Citér
PS: var du ikke på Grønland dengang? Eller husker jeg forkert?

Jo, det er rigtig nok, men det varede kun i halvtreds år, så jeg vil slet ikke sige at jeg har erfaring i det. Nu har jeg i mange år haft seriøse interesser i Frankrig, så det er ikke helt overraskende at jeg er endt her. Denne tråd er en del af forsøget på at tilfredsstille papirverdenen.

Hilsen og tak,
Søren Basbøll

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk