* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 16001
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 73
  • Flest på samme tid: 479
  • (21, September 2024 - 03:32)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 73
I alt: 73

Forfatter Emne: Skattevæsnets robot.  (Læst 16 gange)

jj-

• Senior
    • Vis profil
Skattevæsnets robot.
« Dato: 08, Marts 2025 - 20:16 »
Citat fra: dr.dk
Penge: Skattevæsnets 'robot' har fejlagtigt taget penge fra boligejere
Efter hundredvis af tilbagekaldte breve advarer eksperter nu om ulovlige afgørelser og systemiske problemer.
Søg evt. med: Laws of robotics
Måske er robotten ikke forsynet med Asimov's 3 bgrænsninger❓
Statsministerens mulige fremtidige forventede svar:
Jeg kommer ikke til at sige, hvornår problemet bliver løst❗
Penge: Lars ramt af ny fejl i tilbagebetaling af boligskat: 'Kan ikke lægge to tal sammen'
Simpel regnefejl i tilbagebetaling af skat får tidligere skatteansat til at miste tilliden til nyt system.
Heldigvis bruger jeg istedet regneark, hvor jeg kan lægge mange tal sammen 😊

Penge: Problemer med ejendomsvurderinger vokser: Nye fejl udløser gigantisk datakaos
Bøvl med kommunale planer giver skattevæsnet hovedpine, mens uret tikker mod deadline for nyt boligskattesystem.
Med quantum computer kan datakaos, antagelig fremstilles meget hurtigere❓

Penge: Interne dokumenter afslører 7.500 nye fejl i vurderingskoks: 'Styrelsen vurderer, at sådanne fejl kan ske igen'
Tip advarede helt tilbage i maj skatteborgernes egen vagthund om problemer med nye ejendomsvurderinger.
Citat fra: tv2.dk
Samfund: Vurderingsstyrelsen erkender nyt problem med skæve ejendomsvurderinger
Nye huse opført i landets dyre boligområder er et nyt fokuspunkt for Vurderingsstyrelsen.
Citat fra: bolius.dk
Nyhed: Nye ejendomsvurderinger: Så forkert skal vurderingen være, før du kan klage
De nye ejendomsvurderinger fra Vurderingsstyrelsen må ramme op til 20 procent over eller under. Du kan som udgangspunkt kun få medhold i en klage, hvis din vurdering ligger uden for de 20 procent. Læs her, hvordan du klager.

Mvh jj

Seneste Debatindlæg

Google ads:

Nyt fra ing.dk