* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 51
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 27
I alt: 27

Forfatter Emne: Billig plæneklipper  (Læst 35401 gange)

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Billig plæneklipper
« Svar #15 Dato: 13, Maj 2012 - 20:33 »
Det kan diskuteres....men brændstofforbruget og udstødningen er sikkert underlagt nogle regler der har forlangt ændringer.....selv om de 4-5 liter benzin til græs og snefjernelse, jeg bruger årligt er mindre end  en 1/2 % afmit totale benzinforbrug  ;D

Og jeg har heller ikke brænde og pilleovn, men fyrer med gas ;D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Billig plæneklipper
« Svar #16 Dato: 18, Maj 2012 - 21:45 »
Jeg skal ikke gøre mig klog på plæneklippermotorer!
Min plæne bliver klippet af en udrangeret havetraktor af mærket Murray, som jeg fik forærende og lod den lokale smed give en overhaling. Siden har den fungeret upåklageligt og startede også i år (min 4. sæson med maskinen) ved første vrid af startnøglen.
Men når vi nu er ved de små havemaskiner, så har jeg haft en del mere døje med min buskrydder.
Den er af mærket Texas, en 4-taktsmodel, og jeg bruger den i mit sommerhus - hvilket også indebærer pauser på ½ år ad gangen.
Jeg har fået 1 garantireparation og 1 ombytning på grund af at stemplet satte sig fast under vinteropbevaringen - trods minutiøs overholdelse af alle forskrifter i brugsanvisningen, herunder at lade den køre tør for benzin inden den blev sat hen.
Men så fik jeg det tip af reparatøren, at en sådan maskine altid skal opbevares "på hovedet", med motoren nedad - og det virker!
I år startede den ved andet ryk i snoren, og dens undskyldning for ikke at virke ved første ryk var simpel: jeg havde glemt at pumpe benzinen frem inden start.
Lyden af en motor, der tørnes uden benzintilførsel, er jo ganske karakteristisk, så den fejl var let at finde!
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk