* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 244
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 67
I alt: 67

Forfatter Emne: Fjernstyrede elstik  (Læst 11880 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Fjernstyrede elstik
« Dato: 04, Juni 2010 - 17:29 »
Dette har egentlig forbindelse til et tidligere spørgsmål om printservere, men nu må jeg altså holde mig til denne afdeling! ;-)

Der findes fjernstyrede elstik, som man putter ind i de almindelige elstik og tænder og slukker med en fjernstyrerdims. Jeg flytter til efteråret ind i stueetagen, hvor mit kælderrum, som er ret pænt, med rigtige vægge, dør med god lås etc., beliggende lige under min lejlighed. Jeg er derfor interesseret i at kunne have en printserver og nogle printere stående der. Derfor vil jeg gerne kunne tænde for dette udstyr fra lejligheden.

Jeg ved fra billåse, at der kan være vældig forskel på hvor kraftige disse nøglesendere kan være, Spørgsmålet er så om der findes fjernstyrede elstik med særlig kraftige fjernstyrere?

Boligen ligger i et næsten nyt byggeri, kun fem år gammelt, og etageadskillelserne er af beton. Jeg ved ikke om det er betonelementer eller om etageadskillelserne er støbt på stedet, men lyden er temmelig godt dæmpet mellem etagerne.

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Fjernstyrede elstik
« Svar #1 Dato: 04, Juni 2010 - 17:53 »
Jeg har stor fornøjelse af tre fjernstyrede kontakter fra Harald Nyborg. Jeg har ikke prøvet rækkevidden, men mit gæt er, at de vil virke igennem en etageadskillelse.
Men de er så billige at det er værd at prøve!

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Fjernstyrede elstik
« Svar #2 Dato: 04, Juni 2010 - 20:47 »
Jeg har stor fornøjelse af tre fjernstyrede kontakter fra Harald Nyborg. Jeg har ikke prøvet rækkevidden, men mit gæt er, at de vil virke igennem en etageadskillelse.
Men de er så billige at det er værd at prøve!

Ja, jeg har p.t. nogle andre billige nogen fra ALDI, men problemet er at jeg ikke umiddelbart har nogle etageadskillelser af beton i nærheden. Ved nærmere eftertanke, kan jeg nok misbruge det nærliggende bibliotek til nogle ret saftige test. Bare de nu ikke opdager hvad jeg roder med! ;-)

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Fjernstyrede elstik
« Svar #3 Dato: 05, Juni 2010 - 13:21 »
Du kunne også overveje powerline i stedet for radio.

MvH,

Bent.

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Fjernstyrede elstik
« Svar #4 Dato: 05, Juni 2010 - 21:08 »
Du kunne også overveje powerline i stedet for radio.

MvH,

Bent.


Tak, det vil jeg huske!

Jeg har lige testet mine ALDI-dimser herhjemme. De klarer sikkert 15 m + to hulmure, så mon ikke de kan klare en etageadskillelse, hvor afstanden er mellem 0,5 og 1 m!

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Fjernstyrede elstik
« Svar #5 Dato: 06, Juni 2010 - 16:21 »
I nyere boligbyggeri er dækket næsten altid af præfabrikerede hulelementer. Der er ret meget luft i og dæmpningen for radiosignaler nok ikke meget  større end gennem en murstensvæg. Det er forsøget værd.
Jørgen Harbst

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk