* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 67
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 49
I alt: 49

Forfatter Emne: Fastsiddende radiatortermostater  (Læst 18676 gange)

bovbjerg

  • Gæst
Fastsiddende radiatortermostater
« Dato: 22, Oktober 2008 - 11:45 »
Nu skal vi så til det igen. Efter nogle måneder med lukkede radiatorer, sidder termostaterne fast.  >:(

Tidligere har et slag på siden af ventilhuset løsnet dem, men i år satte jeg mig for at skille en ventil ad og finde årsagen.

Det viser sig, at der sætter sig en lille ring af kalk omkring reguleringsstiften og låser denne fast. (Danfoss)

(Nu ville jeg gerne sætte et billede ind, men knappen skriver kun img/img ???)

Man kan let ordne dette mens ventilen er i drift. Man skruer stift og omløber af med en 10 mm nøgle. Der komme kun et par dråber vand ud mens man gør det, når omløberen er skruet helt af, kommer der ikke mere. Kalken fjernes og ventilen er så god som ny.
Underligt, at en af verdens største ventilfabrikanter ikke har løst dette problem endnu, men det holder måske omsætningen oppe.

m.v.h.
Jens

lunte

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
Sv: Fastsiddende radiatortermostater
« Svar #1 Dato: 03, December 2009 - 21:49 »
Hej.

Du skal ikke bruge Danfoss,du skal vælge TA istedet for.
Deres ventiler sætter sig aldrig fast.

mvh,

lars

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Fastsiddende radiatortermostater
« Svar #2 Dato: 03, December 2009 - 22:54 »
BTW - er der nogen der har erfaringer med de elektroniske Rondostater fra Honeywell som sælges div. stedet i DK - jeg har købt min i bilka, men ikke fået den monteret endnu, for det kræver vist at man læser brugsforvirringen først.

Ideen med rondostaten er at få bedre styring af radiatoren, samt at den f.eks. automatisk slukker for varmen, hvis man åbner et vindue til udluftning.
vh.
Claus

noltus

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Sv: Fastsiddende radiatortermostater
« Svar #3 Dato: 04, December 2009 - 19:32 »
Ang.billed, du skal indsætte adressen til  billedet mellem de to midterste brackets

cursoren står der også når du vælger indsæt billed,billedet ovenfor er denne adresse http://www.baltic-course.com/rus/transport/files/multi/2008-11/081120_ave_liepaja.jpg indsat mellem de to brackets

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: Fastsiddende radiatortermostater
« Svar #4 Dato: 28, December 2009 - 21:43 »
Jeg har 5 rondostater siddende og udover deres meget præsice regulering i forhold til mekaniske termostater, så bliver de motioneret én gang om ugen, derved sætter de sig ikke fast. Når konen så klager over deres udseende og vil have dem fjernet foreslår jeg så at vi også fjerner radiatoren, for den er heller ikke køn. ;D

En anden måde at undgå fast siddende ventiler er at om sommeren når man naturligvis :o slukker for pumpen og måske fyret (i har jo vel alle solvarme), åbner man ventilerne helt så sætter de sig heller ikke.

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Fastsiddende radiatortermostater
« Svar #5 Dato: 29, December 2009 - 00:38 »
"Jeg har 5 rondostater siddende og udover deres meget præsice regulering i forhold til mekaniske termostater, så bliver de motioneret én gang om ugen, derved sætter de sig ikke fast. Når konen så klager over deres udseende og vil have dem fjernet foreslår jeg så at vi også fjerner radiatoren, for den er heller ikke køn. "


 :D

Perfekt beskrivelse af en kvinde!

"motioneres en gang om ugen"  ;D

"og vil have dem fjernet foreslår jeg så at vi også fjerner radiatoren, for den er heller ikke køn. " :D Er konen det? og kold? ;D

Jo der skal pumpes, da. ;D

Alt kan købes , også de der gummistater ;D

Fed juleindlæg. ;D





 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk