* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 155
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 106
I alt: 106

Forfatter Emne: Hobbykniv  (Læst 9085 gange)

bovbjerg

  • Gæst
Hobbykniv
« Dato: 03, September 2009 - 13:10 »
Jeg skal have skåret et stykke tæppe til. Til dette arbejde har jeg udset mig en billig hobbykniv i Biltema. Problemet er nu, hvordan jeg får denne kniv hjemtransporteret, uden at risikere at komme i fængsel? Mon man kan få en transporttilladelse hos politiet?

Gode råd?

m.v.h.
Jens

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Hobbykniv
« Svar #1 Dato: 03, September 2009 - 13:47 »
Du skal bare kunne "bevise" at du skal hjem og bruge den til at skære et gulvtæppe til.

Problemet med knægten, der blev dømt 7 dages fængsel i går, var at han havde den med i bilen mens han var inde og hente en ven ved et diskotek om natten.

tv2.dk har samlet et uddrag af problemstillinger omkring knivtransport og politiets svar på dette, som jeg kan anbefale at læse.

Beklager hvis jeg har svaret for seriøst på dit indlæg :o
vh.
Claus

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Hobbykniv
« Svar #2 Dato: 03, September 2009 - 14:11 »
vh.
Claus

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: .
« Svar #3 Dato: 04, September 2009 - 15:13 »
Det er ikke længe siden jeg hørte en fremtidsforsker erklære, at den største terrortrussel i Danmark og andre vestlige lande er vores reaktion på terroren, som ødelægger de værdier, vi ønsker at beskytte.
Selv om denne sag ikke vedrører international terrorisme, men udspringer af en lokal bandekonflikt i et isoleret københavnsk kvarter, bekræfter myndighedernes reaktion i form af vanvittigt restriktiv lovgivning (som domstolene selvfølgelig dømmer efter!) tendensen.
Derudover bekræfter sagen, at jura og sund fornuft er inkompatible størrelser ....  :o
Mvh. Morten Jødal

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Hobbykniv
« Svar #4 Dato: 05, September 2009 - 14:37 »
Rolig nu.
Er det ikke som om at dette her lugter af at vi ikke har fået HELE sandheden at vide ?

Bla. slår det mig at fyren her må have fået vognen undersøgt af politiet. Hvad var baggrunden for det ?
Det gør politiet altså ikke ved hverken kørekort eller spritkontroller.

Jeg tror vi står med endnu et tilfælde hvor nogle journalister optræder som manipulatorer ved at skrive historie på en filtreret måde så den danner et billede der passer med journalistens egen holdning.


Iøvrigt har det altså ikke noget terrorlovgivningen at gøre.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Hobbykniv
« Svar #5 Dato: 05, September 2009 - 19:06 »
Jeg tror vi står med endnu et tilfælde hvor nogle journalister optræder som manipulatorer ved at skrive historie på en filtreret måde så den danner et billede der passer med journalistens egen holdning.

Det kan du meget vel have ret i - men i så fald har journalisten altså haft held til at få selv justitsministeren til at gå amok og næsten love at gribe personligt ind i sagen. :o
Skønt netop denne person vel burde have adgang til at bore dybere inden han udtaler sig?

Iøvrigt har det altså ikke noget terrorlovgivningen at gøre.

Nej, og det skrev jeg heller ikke, hvis du nærlæser mit indlæg.
Men både terrorlovgivning og den beslægtede våbenlov er områder, hvor man kan sætte grundlæggende værdier over styr, hvis man lovgiver ud fra ubehagelige enkeltbegivenheder fremfor overordnede principper.
Hvilket jeg personligt mener allerede er sket i begge tilfælde.

Og a propos det med at gå amok:
Denne debat har ingen tekniske aspekter, men handler udelukkende om politik. Netop denne type debatter har vi tidligere set gå amok på Ingeniørdebat. Det er ikke sket endnu i dette tilfælde, men for ikke at risikere at bidrage til det, vil jeg undlade at skrive yderligere i tråden.
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk