* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15982
  • Total antal emner: 1403
  • Flest online idag: 94
  • Flest på samme tid: 479
  • (21, September 2024 - 03:32)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 83
I alt: 83

Forfatter Emne: HDMI/USB  (Læst 11760 gange)

John Larsson

• Senior
    • Vis profil
HDMI/USB
« Dato: 04, November 2010 - 11:49 »
Jeg har et "mediecenter", en touchscreen med indbygget computer, men den har kun en analog tv-tuner. Den har hverken scart- eller hdmi-indgang, men rigeligt med usb-indgange. Nu har jeg købt en digotal kabeltv-tuner hos Harald Nyborg, men hvordan forbinder jeg dem? Ekstra-tuneren har scart-, hdmi- og usb-stik. Den har også "video" og S/PDIF, men om det er "in" eller "out", kan jeg ikke se. Mediecenteret har en S/PDIF out!

harbst

• Senior
    • Vis profil
Sv: HDMI/USB
« Svar #1 Dato: 04, November 2010 - 12:27 »
Scart bøsningen i tuneren har formentlig også composit udgang og analog lyd. Det kan du se i menuen eller manualen. Hertil slutter du en modulator evt fra gammel hjemmecomputer, så har du din analoge tvkanal.
Kvaliteten kan blive god med dog ikke stå mål med de gode rent digitale løsninger.

Hvis jeg var dig ville jeg afskaffe det mediecenter. Sælg til nogen med fællesantenne og analoge tv kanaler. 
Jørgen Harbst

HP

• Senior
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 04, November 2010 - 14:03 »
For kort tid siden troede jeg, at jeg skulle fortsætte med at bruge mit ældre analoge TV. Da der derefter blev adgang til kabelforsyning købte jeg en digital kabel-TV-tuner (Blue Tinum) i Bilka og den fungerede udmærket.
Indtil jeg ved en inspireret tilskyndelse købte en fladskærm med indbygget tuner til det hele.
Nu har jeg så en testet (2-3 uger) tuner, som står på en hylde.

HP
p

Morten Jødal

• Senior
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 04, November 2010 - 17:15 »
Det sker jo man er kommet l at købe noget forkert, og det tror jeg er sket for dig - også i 2. omgang.

Jeg har ikke kendskab til nogen "dims", der kan føre et TV-signal - analogt eller digitalt - ind i en PC via et usb-stik. Men det er da muligt, at du bare skal anskaffe et kabel med usb i begge ender? Det er den eneste af dine udgange fra tuneren, der ellers undrer mig.
Og jeg er sikker på, at alt andet end den analoge indgang er udgange.

En anden mulighed er at stille den på hylden (eller returnere den, hvis det kan nås endnu).
Der findes et pænt udvalg af DVB-T-tunere med usb-udgang, altså et apparat, der direkte opfanger et antennesignal og fører det ind i en PC via usb.
Se fx HER - priserne starter ved 299 kr. for en HD-tuner.
Mvh. Morten Jødal

HP

• Senior
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 04, November 2010 - 17:49 »
Carsten Langkjær sendte mig en besked, som jeg måske har svaret forkert på.
Derfor: send mig en direkte mail - så kan vi udveksle videre info.

HP
p

John Larsson

• Senior
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 05, November 2010 - 09:39 »
Scart bøsningen i tuneren har formentlig også composit udgang og analog lyd. Det kan du se i menuen eller manualen. Hertil slutter du en modulator evt fra gammel hjemmecomputer, så har du din analoge tvkanal.
Kvaliteten kan blive god med dog ikke stå mål med de gode rent digitale løsninger.

Hvis jeg var dig ville jeg afskaffe det mediecenter. Sælg til nogen med fællesantenne og analoge tv kanaler. 

Det første med modulator mv. passer ikke mit temperament særlig godt! ;-)

Jeg tror heller ikke at jeg afskaffer mediecenteret; det står fint, lidt diskret, som computer i et hjørne at vores spisestue. Vi har nu to flade tv'er, et 32-tommers til stuen og et 23-tommers i soveværelset (for at børnebørnene skal få være i fred, når der er familiemiddag! ;-)) De har begge digital kabeltv-tuner og de kan begge optage på usb-nøgler. Jeg har også en harddiskoptager med digital terrestrisk tuner og og vistnok et par små 9-tommers batteridrevne tv'er med digital terrestrisk tuner til mit eget arbejdsværelse, som også er "maskinrum" med batteriladere etc. Jeg tror at jeg beholder den nyindkøbte kabeltv-tuner til brug sammen med de små og evt. sammen med harddiskoptageren..

Antenneforeningen er forlovet med Yousee og vi har grundpakken, hvilket er rigeligt for os. Vi har ca. 15 analoge kanaler inkl. Yousees egen reklamekanal, men der mangler flere udenlandske kanaler, bl. a. TV-Monde og BBC, plus snesevis af digitale radiokanaler, som jeg personlig synes er interessant at lytte på ved særlige lejligheder. I den forbindelse har jeg et spørgsmål: De analoge kanaler vi har i stikket er vel omsat fra digitale signaler?

Også tak til Mortens forslag til nye indkøbsmuligheder, men jeg tror nok at jeg klapper mine tre katte lidt nu!  ;-)

John Larsson

• Senior
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 05, November 2010 - 10:56 »
Jeg har et "mediecenter", en touchscreen med indbygget computer, men den har kun en analog tv-tuner.

Ovenstående er noget sludder! Tuneren er selvfølgelig digital, men den modtager kun terrestrisk! Jeg ved ikke hvor meget det har forvirret, men sådan er det!

harbst

• Senior
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 06, November 2010 - 16:08 »
jo det forrvirrede ret meget. Alt hvad jeg skrev før gælder ikke din situation.

Men jeg er stadig forvirret. du skriver at jeres fællesantenne leverer analoge signaler, men alle dine tunere er digitale ?????
« Senest Redigeret: 06, November 2010 - 16:12 af harbst »
Jørgen Harbst

Morten Jødal

• Senior
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 07, November 2010 - 00:30 »
Det forvirrede også mig!
Med den oplysning er der selvfølgelig ingensomhelst grund til at at smide en DVB-T i et usb-stik, for den kan også kun modtage terrestrisk.
Jeg forstår nu, at du mangler en indgang i dit mediecenter for et - analogt eller digitalt - videosignal. Og jeg har ingen anelse om en sådan kan formidles gennem et usb-stik.
Mvh. Morten Jødal

Seneste Debatindlæg

Google ads:

Nyt fra ing.dk