efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Blev lidt nysgerrig.Jeg slæber rundt på et skype telefon-nr - mest for at lette tlf-regningen for min familie når de ringer til mig - men det er jo for såvidt enkelt nok for det er bare en viderestilling til min Nokia 1201 og det tlf-nr som SIM-kortet bruger.Men kan man lave noget Skype på en smartphone?
Vi har en skype bærbar telefon hjemme. Til den har vi en skypekonto som for ca 400kr/år giver ubegrænset telefon til alle europæiske fastnetnumre. På smartphonen har jeg så installert skype til samme konto. Det betyder at jeg overalt, også i udlandet kan ringe til alle fastnetnumre uden betaling, bare der er en nogenlunde WIFI på stedet. Den skal gerne kunne klare mindst ca, 100kb hver vej. Det er et beskedent krav. Det virker fint.Samtalekvaliteten er også fin. Når vi er på det sædvanlige feriested i frankrig og børnene vil i kontakt med os, så ringer de bare på mobilen. Jeg tar den ikke , men ringer tilbage med skype . De kan også skype direkte til mobilen, hvis bare skype kører i baggrunden. Skype fås til android, og sikker også til andre smartphonesystemer.