efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Mads.; Skide godt med og Du stiller spørgsmål i vild forskellige teknik grene. Bare da var flere af Din slags nysgerrige mennesker omkring.
Jeg har ikke selv brugt en metalprimer på sprayform - men mon ikke DENNE kan bruges?
Jeg grubler så lidt på hvordan den virker? Umiddelbart skulle man tro den hæfter rigtig godt på underlaget, samtidig med at den selv danner en overflade som maling hæfter rigtig godt på.Spørgsmålet er så, hvorfor laver man ikke bare maling som har den egenskab indbygget? Den du henviser til er åbenbart grå. Hvis den nu fandtes i sort, så behøvede jeg slet ikke malingen ovenpå bagefter...?
Eller skal du passe på med kun at bruge en primer, som angived på dåsen at egne sig til zink. Regn ikke med at en farvehandler har forstand på den slags.
Citat fra: harbst efter 21, Juni 2013 - 23:27Eller skal du passe på med kun at bruge en primer, som angived på dåsen at egne sig til zink. Regn ikke med at en farvehandler har forstand på den slags.Efter de nye oplysninger har jeg googlet igen - og fundet denne:http://www.autolak-online.dk/autolak/spray/grunder-primer-pa-spray.htmlNr. 6 fra oven er udtrykkeligt angivet at kunne binde på zink - men den er jo altså også i den dyre ende.