efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Har nogen af jer en god ide - udover at skifte mail adresse?
Mig bekendt er det ikke lovligt for et dansk firma at udsende spam, men danske love gælder mærkværdigvis ikke i udlandet, så derfra kan det frit udsendes, men dog ikke med reklamer el. lign. for et dansk firma.
Der er bestemt kommet danske regler på området.
Hvilket burde åbne for - men i alt for ringe grad har gjort det - en principiel debat om statens datasikkerhed!
Opkrævning af trafikbøder begynder at få virkning på tværs af landegrænser. Måske skulle EU indføre, at afsendere af uopfordrede mails kunne retsforfølges i hele Europa?
Citat fra: Morten JødalHvilket burde åbne for - men i alt for ringe grad har gjort det - en principiel debat om statens datasikkerhed!Kan du starte en tråd om dette emne?
Glimrende ide og langt nyttigere end meget andet EU vil regulere fælles!Uden for EU kunne du jo overveje at blokere hele domæne-endelser i dit spamfilter (fx .ru hvis du ikke kender nogle russere). Danskere på ferierejse kan jo typisk skrive hjem via egen webmail, så de vil ikke blive ramt.
Lad mig nævne et af de domæner som optræder ofte i mit mail program. Det er godelaan.eu som har en ellers pæn hjemmeside på dansk/svensk/norsk. Men uden fysisk adresse eller kontaktmulighed. Man kan gætte at serveren er udenfor dansk lovs arm.
Måske skulle EU indføre, at afsendere af uopfordrede mails kunne retsforfølges i hele Europa?
Man kan undre sig over, at så mange personer gør en levevej ud af at genere medmennesker - eller er jeg for naiv?