efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Da min stationære pc har en trådløs forbindelse til internettet, er jeg i dag tilbageholdende med at starte den op. -Jeg gjorde det kortvarrigt i formiddag, men da jeg ikke umiddelbart kunne finde en måde at blokere for en automatisk opgradering, valgt jeg at slukke igen.
Microsoft har været meget offensive i deres strategi, for Microsoft vil gerne have så mange til at bruge Windows 10 som muligt. Men det har også skabt en negativ diskurs omkring det. Man har for eksempel hørt om skoleelever, hvor computeren er begyndt at opdatere til Windows 10 midt under en eksamen, og ældre mennesker som ikke har forstået, at computeren pludselig ser anderledes ud
- Vi kan se gennem vores feedback, at nogen ikke har fået tilstrækkelig information om denne opdatering. Det må betyde, at vi ikke har fået kommunikeret det godt nok, og det har vi også taget til efterretning nu, fortæller Martin Thorning Hansen
Muligheden for at udsætte eller selv vælge forsvandt jo netop med Windows 10 og er ikke kommet tilbage!
"Politikersvar" kan åbenbart også leveres af Microsoftchefer ...