efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Jeg forstår ikke at det er nødvendigt med så høj en abonnemntspris. Net-abonnenter koster bogstaveligt talt ingenting at have, så ethvert beløb man kan få ind ad den vej vil være rent overskud.
Citat fra: Mads Aggerholm efter 08, November 2020 - 15:02Jeg forstår ikke at det er nødvendigt med så høj en abonnemntspris. Net-abonnenter koster bogstaveligt talt ingenting at have, så ethvert beløb man kan få ind ad den vej vil være rent overskud.Ovenstående citat forstår jeg slet ikke.Hvis man i dag har et antal på A betalende abonnenter og nedsatte betalingen til 1/10 af den nuværende abonnementspris, så skal der da tilgå 9*A nye abonnenter, inden det bliver uden omkostninger at sænke prisen. Først herefter kan du tale om rent overskud, men det kræver så blot lige, at man kan finde disse 9*A nye abonnenter.
Hvis man har en professionel interesse i de emner, som Ingeniøren behandler, kan jeg ikke forestille mig, at der er ret mange firmaer for hvem 1550.- ville være en hindring, så jeg vil tro, at der er ret mange betalende abonnenter, men det er kun en trossag og ikke underbygget med konkret viden.
Det er da rigtigt at selve distributionen af teksten er så godt som gratis, men skal der skrives noget seriøst, så er der en person, der gerne vil kunne leve af at producere teksten og deraf følger, at læseren skal betale på den ene eller anden måde.
Betaling for indholdet kan foregå via reklamer, men det svækker efter min mening indholdet, hvis siderne er spækket med reklamer for alt muligt irrelevant og til alt held har Ingeniøren i meget høj grad fravalgt reklamer.