* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 36
I alt: 36

Forfatter Emne: Zink-luft batterier  (Læst 25708 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Zink-luft batterier
« Svar #15 Dato: 03, April 2008 - 14:47 »
Svarene må lægge sig på et niveau svarende til spørgsmålet.

Præcis!

Og spørgsmålets kerne var, hvordan "luft" kan hjælpe til at producere spænding.
Svarets kerne er, at det sker ved at iltmolekyler reduceres til negative iltioner - hvorved der forbruges elektroner, som hentes fra ledningen.

Efter min opfattelse er der intet andet gyldigt svar.
Derefter kan jeg kun beklage, at du mener verden kan klare sig uden kemi - der er vi uenige.
« Senest Redigeret: 04, April 2008 - 11:29 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Zink-luft batterier
« Svar #16 Dato: 03, April 2008 - 16:21 »
Nej verden klarer sig ikke uden kemi, og den bliver meget sjovere med lidt basal kemisk viden.

Men alle spørgsmål kan ikke bare besvares med et basalt kemisk svar.

Hvordan fungerer en bil ? Svaret er ikke noget med kemisk proces med benzin og ilt.
Skal vi to nu ikke slutte debatten her, og så opfordre HP til at afgøre hvilken slags svar, der tilfredsstiller ham.


« Senest Redigeret: 03, April 2008 - 16:23 af harbst »
Jørgen Harbst

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Zink-luft batterier
« Svar #17 Dato: 04, April 2008 - 11:37 »
Skal vi to nu ikke slutte debatten her

Jo, lad os det - jeg kan ved genlæsning også se, at mine sidste to indlæg var fokuseret så meget på, at kemi er vigtig, at jeg i skyndingen gav elektronen positiv ladning. Disse to indlæg har jeg nu rettet aht. evt. senere læsere.

Men forøvrigt kan jeg stærkt anbefale HP at læse Mogens Larsens gode links, der har forklaringer med både kemi, diffusions- og transportreaktioner og de mekaniske strukturer, der er nødvendige for at holde tingene på plads i cellen.

Når vi to så engang får lyst til en ny dyst, kan vi jo diskutere om elektriske elementer på 1,5V skal udelades fra den indsamlingsordning for batterier, der er omtalt i min nye affaldshåndbog ...  ;) ;D
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Zink-luft batterier
« Svar #18 Dato: 04, April 2008 - 18:04 »
Forudsat at "kemien" den passer, kan der blive en dyst.  :D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Zink-luft batterier
« Svar #19 Dato: 11, April 2008 - 10:16 »
Jeg takker for den store interesse for det jeg selv mente som et "uskyldigt" spørgsmål - opstået på grund af min rustne viden om elementer/batteriers kemiske processer.
Mit spørgsmål er blevet rigeligt besvaret og det er en stor tilfredsstillelse at være blevet "opdateret"  :D på området.
Det er ligesom jeg hører en smule bedre nu, da jeg helt forstår hvordan de små dingenoter bringes til at fungere.
Høreapparaterne selv kunne også give anledning til interessante meningsudvekslinger i dette forum er jeg sikker på. Det er imponerende, at det er muligt på så lille plads at indbygge en programmerbar forstærker - altså en form for mini computer - foruden "tilbehøret" i form af mikrofon og lydgiver - og elektriske celler.

HP

Rolig nu!
p

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk