* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 39
I alt: 39

Forfatter Emne: Ramona  (Læst 34499 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Ramona
« Svar #15 Dato: 02, April 2012 - 21:49 »
Jeg købte en pakke Richs i 1907 på Egeskov, hvor de havde den til salg i deres "brugsbutik".
Jeg kunne ikke genkende smagen, da jeg ikke havde fået richsblandet kaffe siden jeg var ti år, hilket vi sige 1954.

Har du opfundet en tidsmaskine? Eller var du på Egeskov i et tidligere liv?  ;D
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Ramona
« Svar #16 Dato: 02, April 2012 - 21:55 »
Ja bestemt, er man tekniker eller ej men jeg bliver hele tiden "korsfæstet" af pedanter, når jeg taler over mig ;D

2007 selvfølgelig. Gamle vaner er svære at udrydde ;D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Ramona
« Svar #17 Dato: 02, April 2012 - 22:42 »
Jeg har prøvet at google sloganstriden mellem Rich's og Danmarks, men uden afgørende beviser for det ene eller det andet, da folks hukommelse åbenbart er meget forskellig.
En artikel i Nøren har endda fået det det blandede slogan omdannet til det åbenlyst forkerte: 'Det er Danmarks, der du'r, men det er Richs, der drik's!'

Her er et link, der støtter min opfattelse:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/222180:Bagsiden---arkiv--Skarpere-tone-i-Richs-duellen
Men jeg indrømmer straks, at det også er en hukommelseshistorie, ikke noget autoritativt.

Wikipedia har forøvrigt en udmærket artikel om Rich's
http://da.wikipedia.org/wiki/Rich's
Af denne og andre artikler fremgår det, at produktet har kunnet købes fra 1834 til 2009 (i de seneste år produceret i Tyskland) - og dermed har haft et betydeligt længere liv end Danmarks, der eksisterede i årene 1902-70.

Samvirke (hvor jeg mener at have læst artiklen med det definitive bevis) har ikke noget offentligt tilgængeligt artikelarkiv, så afgørelsen må nok søges i gamle retsprotokoller ...
Linket fra Kristeligt Dagblad placerer striden mellem de to fabrikker i 30'erne, og det kan jeg ikke afvise. Kun kan det ikke have været under krigen, for det foto jeg husker viste en lysreklame.
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk