* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 49
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 39
I alt: 39

Forfatter Emne: planter og blomster  (Læst 4486 gange)

LauraJensen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 0
    • Vis profil
planter og blomster
« Dato: 03, Maj 2019 - 14:18 »
Hej alle,

jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvor man kan finde billige og flotte planter? det eneste jeg kan komme tanker om lige nu, er https://www.plantorama.dk/  .. og det synes jeg ærlig talt er lidt smådyrt.. nogen forslag?

Tak på forhånd!

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: planter og blomster
« Svar #1 Dato: 04, Maj 2019 - 16:45 »
Er det ikke ligemeget, hvad blomsterne koster, for fru bankdirektør Varnæs beder da bare sin mand om at betale hvad det koster ;D

Du har fået forkert telefonnummer  ;D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: planter og blomster
« Svar #2 Dato: 04, Maj 2019 - 18:01 »
Hvor jeg bor er det meget populært med plante-bytte-dage.  Jeg bytter gerne - og altid - hvis folk vil have juleroser, gyldenris eller skvalderkål af mig.





Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: planter og blomster
« Svar #3 Dato: 05, Maj 2019 - 19:27 »
Tjah ...
Jeg kan godt se du skriver under et emne med bl.a. "hus og have", men dit spørgsmål er jo nok på kanten af, hvad der er ingeniørrelevant!

Der er mange lokale forhandlere af planter, og jeg ved ikke hvem der er billigst. Men jeg gætter på du skal ud i specialiteterne før nethandel kan svare sig på netop dette område.
Ellers anviser Mikael jo en metode.
Mere uorganiseret har det altid været god skik at tigge stiklinger af gode venner og naboer - evt betale med en kop kaffe.
Eller simpelthen samle op fra jorden.
Min ældste søn kom som lille skoledreng hjem med et par kviste gæslingepil, han havde fundet på vejen og ville have sat i vand. De slog rødder og blev plantet ud. 20 år senere. da han var flyttet hjemmefra, måtte jeg møjsommeligt fælde de to kæmpestore piletræer, der var ved at tage magten fra alt andet i haven!

Og den helt gode:
For mange år siden fandt en fynsk gartner et lille æbletræ på en baneskråning han var sat til at holde ren. Da træet så godt ud, gravede han det op med rod og plantede det hjemme i haven.
Det gav gode æbler, så han podede og lancerede en ny sort, som han opkaldte efter sin afdøde datter - Ingrid Marie.
Alle æbler af denne sort nedstammer sandsynligvis fra et æbleskrog, der er smidt ud af et togvindue - det kunne man dengang.
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk