* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 49
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 33
I alt: 33

Forfatter Emne: Højere internet hastighed  (Læst 3260 gange)

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Højere internet hastighed
« Dato: 25, April 2022 - 17:36 »
Min internet-pusher justerer en gang i mellem på betingelserne.

Sommetider sætter han prisen lidt op og sommetider sætter han hastigheden op.

Jeg har lige fået besked fra Bornfiber, at i morgen bliver min hastighed øget fra 200/200 Mbit/s til 300/300 Mbit/s.

Det store spørgsmål er: Hvad kan jeg i morgen som jeg ikke kan i dag?

Netflix ultra HD kræver 15 Mbit/s, så i morgen kan jeg have 20 kanaler kørende samtidigt- men den slags bruger jeg ikke.

PS. Alt i huset er på Wifi. En hastighedstest viser at den pc jeg sidder ved har lige nu 90/95 MBit/s
Ha en god dag

Mikael Boldt

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Højere internet hastighed
« Svar #1 Dato: 27, April 2022 - 19:35 »
Citat fra: Mikael Boldt
Jeg har lige fået besked fra Bornfiber, at i morgen bliver min hastighed øget fra 200/200 Mbit/s til 300/300 Mbit/s.

Det store spørgsmål er: Hvad kan jeg i morgen som jeg ikke kan i dag?

Er der tale om en uPselling triks, hvor BF underforstået regne med, at du acceptere højre hastighed og abonnementPris efter en vis prøvetid?

Hvis du vil køre AktierPumpAndDump vil det måske være en god ide med højre hastighed og en meget lav forsinkelse? :)

Nye Dong-tal peger på kæmpe gevinst til Goldman Sachs
http://epn.dk/brancher/energi/ECE6478633/nye-dong-tal-peger-pa-kaempe-gevinst-til-goldman-sachs/

Goldman venter stort afkast fra DONG-investering
http://www.business.dk/green/goldman-venter-stort-afkast-fra-dong-investering

Reaching Ultra Low Latency in Trading Infrastructure - Traders Magazine.
https://www.tradersmagazine.com/xtra/reaching-ultra-low-latency-in-trading-infrastructure/

»Et forrygende år« Investorerne har fået rekordhøje udbytter - FINANS.
https://finans.dk/privatokonomi/ECE13684639/et-forrygende-aar-investorerne-har-faaet-rekordhoeje-udbytter/?ctxref=ext

Mvh jj

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: Højere internet hastighed
« Svar #2 Dato: 29, April 2022 - 09:42 »
Det store spørgsmål er: Hvad kan jeg i morgen som jeg ikke kan i dag?

Det korte svar er at medmindre du har ganske særlige behov så har det ingen praktisk betydning for dig. Jeg bor desværre i en del af Rønne hvor der stadig ikke er nedgravet fiber så er henvist til ADSL. Min udbyder tilbyder maksimal mulige hastighed på adressen (kobber kvalitet, afstand til central osv) hvilket hos mig er ca 35/6 mBit - den hastighed er rigelig til de fleste, selv med en enkelt teenager i huset  ;)
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Højere internet hastighed
« Svar #3 Dato: 15, Maj 2022 - 00:27 »
Tillykke med din hurtigere forbindelse.

Jeg sidder med en 4G 40/10Mbit og syntes det er pænt hurtigt, dog er jeg træt af lang latenstid ved alm. internetsurfing.

En 30/30Mbit fiber, som jeg nogle gange har adgang til, virker markant hurtigere.

Jeg fik 4k TV sidste år og måtte i den forbindelse opgradere fra 20Mbit til 40Mbit for at få et dataflow der gave flydende TV udsendelser. Det skyldes at data hentes i små spikes og der gik åbenbart for lang tid med at få hentet et nyt sæt data med 20Mbit forbindelsen. Af andre grunde kunne jeg få 40Mbit forbindelsen billigere end 20Mbit, så opgraderingen passede fint.

Jeg nåede ikke at undersøge om man kan ændre hvordan TV'et henter data, men det kunne muligvis ha' fixet problemet, men så havde jeg jo ikke sparet pengene på den hurtigere forbindelse..... Jeg nyder enhver TV udsendelse jeg kan se i 4k, det er virkelig godt og jeg bruger stort set aldrig antennesignalet mere!

En bekendt er nødt til at have mindst 300Mbit for at hendes børn kan spille computer uden at det hakker! Det mangler jeg stadig at forstå den tekniske baggrund for.


Nå - men kun for at sige at de 15Mbit som krav ikke altid er det samme som at en 15Mbit forbindelse er god nok til at levere det forventede. Netflix er dog eksperter til at sørge for et flydende flow a data uden at det man ser hakker. Det er noget med at HBO ikke har helt styr på det samme.

Indsæt selv /s der hvor det mangler!





vh.
Claus

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk