Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Kusco

Sider: [1] 2 ... 36
1
Computer / Sv: Netværkskode?
« Dato: 09, Oktober 2011 - 15:55 »
Den er låst til et bestemt netværk.
Den er sandsynligvis købt med tilskud fra en bestemt leverandør, mod at den er låst til deres netværk.

2
Alt det andet, diverse / Sv: Efterisolering - parcelhus
« Dato: 30, September 2011 - 13:17 »
Har ofte tænkt, når der nævnes papiruld som isolering, hvad med brand egenskaberne ?

Måske er "papir" uld, slet ikke at papir el.lign. men ordet antyder ikke noget har lyst til at have på loftet.

3
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Hvad betyder "dome"?
« Dato: 23, September 2011 - 10:07 »
Citér
...og radioen spiller lystigt (DR P1)! 
Er der overhovedet noget der spiller lystigt på DR1 ?


Fandt du årsagen til at den sprang ?

En sikring er ikke en sliddel, det er en årsag til at den springer.

4
Konstruktioner / Sv: "Forstærke" en spænding?
« Dato: 17, September 2011 - 17:46 »
Arduino'en der bygger på en ATMEL controller har ingen analog UDGANG.
Den har en analog INDGANG. Hvilket du også kan se på boardet der står "ANALOG IN"
Denne analog indgang får en spænding 0-5V givet af potm. Controlleren konvertere dette til en digtal værdi som indgår i en algoritme hvor PWM duty cycle bestemmes for den DIGITALE udgang D9.

Transistoren går on-off konstant, medmindre motoren skal køre 100%.

Opstillingen med transistoren her er afhængig af noget der kan switche som fx. Arduino'en.

5
Konstruktioner / Sv: "Forstærke" en spænding?
« Dato: 17, September 2011 - 14:23 »
Nej. Chrismark.

FET'en der udfører en række on-off pulser (PWM) der dermed regulerer hastigheden.

En meget brugt løsning i highpower.
Fidusen er at der afsættes minimal effekt i transistoren. Det bygger på formlen P=U*I, når den er off=> 0*U=0, når den er on => I*0=0.

6
Konstruktioner / Sv: "Forstærke" en spænding?
« Dato: 17, September 2011 - 10:13 »
Altså en alm. bipolar NPN transistor vil have en spænding på sin "udgang" emitter der er ca. 0,6V lavere end basis ("input").

Nu fortælles der ikke så meget om nøjagtigheds krav. Men umiddelbart vil jeg forslå en OpAmp der kan køre single-side supply, sæt en NPN transistor på udgangen.
Indstil forstærkningen til: 10,6/3V=3,53333. eller snarere når det er hobby, brug et potm. til at stille forstærkningen.

7
Alt det andet, diverse / Sv: Tidligere statsminister.
« Dato: 15, September 2011 - 09:06 »
Ja, det passer bedre.
Han var så ikk Statsminister, det var nok den forbindelse der vildledte.

Tak.

8
Alt det andet, diverse / Tidligere statsminister.
« Dato: 15, September 2011 - 08:37 »
Et spørgsmål af lidt anden karakter....

Min hukommelse, fra skole tiden, enten snyder eller driller mig...

Var der ikke en tidligere DK statsminister der havde fiflet noget med en bank for "egen vindings" skyld ?
(Eller han blev beskyldt for det)

Er næsten sikker på det var Stauning men der står intet om det nogen steder.

9
Aktuelt / Sv: WTC 10 år.
« Dato: 13, September 2011 - 09:39 »
Citér
Jeg kan kun tilføje, at risikoen har været kendt og ignoreret i USA i masser af år.

Ærlig talt, hvor mange risici forsøger mennesker verden at leve med, eller "ignorere" hver dag hele deres liv ?

Hvad med co2 -> global opvarmning. For nu lige at flette en anden tråd ind.
Hvad med at køre bil ?
ALLE ved godt den er gal, men alle håber der ikke sker noget, eller at det sker for naboen istedet.
Jeg kan kun tilføje risikoen har været kendt og ignoreret af mennesker i masser af år.

10
Aktuelt / Sv: WTC 10 år.
« Dato: 12, September 2011 - 09:06 »
Jeg er helt enig i at de her fyre gør meget ud at den spektakulære effekt. Men ligefrem bekymre sig om deres image...?
Jeg har ikke set den mindste indikation af at de ikke går efter princippet: "Målet helliger midlet".

Jeg så her i aftes endnu en udsendelse i rækken om emnet, det var da Briterne i 05-06 optrævlede en gruppe af mellemøstlig herkomst der havde fundet på og lavet en række sodavandsflaske bomber de ville tage med sig i 7 fly som de så alle ville detonere over stillehavet.
De brugte brintoverilte, ikke voldsomme bomber men nok til at rive hul i siden på et fly.

Spektakulært ? jo da.

Men imageplejen synes jeg nok er lidt overset her, ud over "blot" at slå 7 *fly passagere + besætning ihjel, ja så snakkede de om hvordan de skulle finde en historie så deres koner og børn ville tage med uden mange trælse spørgsmål.
Hvis konerne skal "snydes" med må der være nogen af deres egne der finder det her forkasteligt = dårligt image.

11
Aktuelt / WTC 10 år.
« Dato: 11, September 2011 - 17:03 »
Jeg sad den halve nat og så udsendelsen på Nat.geo. om USA's tur in Afghanistan efterflg. 11/9 eller "9/11" som de siger.

Det blev nævnt flere gange af de ledende at de frygtede kemiske/biologiske angreb. De nærmest undrede sig over at der ikke var noget.
De fandt en mængde papirer efterladt der viste Taleban havde planer om at skaffe Atomvåben. Men det bekymrede overhovedet ikke indsatsledelsen, man var så godt som 99% sikre på at det fik de ikke.

Vi ved at Saddam havde kemiske våben han bla. hældte ud over kurderne.
Han havde så ikke mere da vi fat i ham, man han havde altså kunnet lave/skaffe dem. Han fik aldrig A-våben.

Mit spørgsmål er enkelt:
Hvorfor gør de her mellemøstlige religiøse solformørkelser ikke mere ud af at skaffe sig kemiske/biologiske våben ?

12
Citér
Men der er dog adskillig dokumentation for, at industriinteresser (olieindustrien) har betalt mange penge for at få offentliggjort materiale, der sætter spørgsmålstegn ved CO2-virkningen.

Du nævner ofter den der med nogen der betalt for en undersøgelse, jeg forstår ikke hvor relevansen er i dette Jødal ?

Mener du at når nogen, (som i din optik vel skal forståes som "bad guys") har betalt for en undersøgelse, er angiveligt skal modbevise co2 teorien -ja, så bekræfter det netop teorien ?


13
Citér
Henrik Svensmark fik "berettigede hug" ikke for sin teori (som nu er blevet understøttet), men for at hævde den som teorien, der kunne forklare klimaændringerne.

Hvis det er betingelsen for at "få hug", så er der godt nok nogle fra co2 teorien der burde have nogle alvorlige stryg.
Man fristes næsten til at sige at co2 forklaringen er ophøjet til en religion.

14
Nu Jødal omtaler opdatering af klimamodellerne faldt jeg også lige over denne:
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/den-globale-opvarmning-haemmer-sig-selv

Modsat så mange andre er jeg nok ydmyg overfor min egen uvidenhed om emnet, derfor har jeg ikke så mange kommentarer.

15
Citér
...30-35 år og ikke kun 25 år..

Hvordan har man så fundet frem til 35år ? ..er det salgsafdelingen i Kina ?
..og hvordan definerer man "at holde", er det samme virkningsgrad som på købstidspunktet ?


Sider: [1] 2 ... 36