ingeniørdebat.dk
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
efter 5 år får Ingeniørdebat.dk
nu en ansigtsløftning
Hjem
FORUM
Hjælp
TinyPortal
Søg
Kalender
Log ind
Registrér
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Statistik
Medlemmer
Total antal medlemmer: 663
Sidste:
andrey3@divis.pro
Statistik
Total antal indlæg: 16012
Total antal emner: 1397
Flest online idag: 224
Flest på samme tid: 479
(21, September 2024 - 03:32)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 83
I alt: 83
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Hydrauliske ventilløftere (Læst 34563 gange)
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Hydrauliske ventilløftere
«
Dato:
12, August 2008 - 13:55 »
Hvordan tjekker man om de hydrauliske ventilløftere er i orden ? Har toppen af min Seat og alt ser såmænd fint ud, bortset fra en utæt toppakning. Løfterne ser umiddelbart også fine ud, men kan man tjekke om de rent faktisk virker ?
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #1 Dato:
12, August 2008 - 14:29 »
Det er noget man hører, eller måler, når motoren kører.
Jeg tror det er meget svært at kontrollere, når toppen er af.
Hvis motoren ikke er helt ung, og løfterne ikke er for dyre, ville jeg skifte dem.
På min egen Mitsubishi snakker ventilerne undertiden, men nye løftere er hundedyre. Jeg tror på at problevet er værst i langsom tomgang, hvor man kan høre dem. Men at de virker korrekt, ved høje omdrejningstal.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #2 Dato:
13, August 2008 - 00:23 »
Jeg har haft lidt tikken ved kold start. Det plejer at forsvinde inden for 5 sekunder. Derefter er der intet at høre. Ud fra det, er det selvfølgelig umuligt at konstatere hvilke (n) det er som tikker.
De ligger prismæssigt på et par tusinde for 8 stk. vil jeg tro, så de ryger i igen. Så må det holde så længe det kan.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #3 Dato:
13, August 2008 - 12:13 »
Mine koster henved 1000 kr pr stk. og der er 16, så jeg har også undladt at skifte, så længe problemet ikke er større.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #4 Dato:
13, August 2008 - 12:47 »
Puha, ja så skal jeg ikke klage. Men desværre typisk Mitsubishi. Ekstremt dyre reservedele. Det er vel en Galant du har ?
Min motor er tæt på de 300.000, så den får lov at køre så længe den kan og så ryger hele bilen.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #5 Dato:
13, August 2008 - 14:01 »
nej det er en Carisma fremstillet i Holland på samme fabrik som volvo. behovet for reservedele er dog normalt ikke noget problem , da den efter 9 år og 250.0000 ikke rigtig har haft behov for andet end de sædvanlige sliddele. De fås til rimelige priser, især efter at jeg har opdaget at dele til bremser er de samme som volvos, og dem er der et stort alternativt marked for.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #6 Dato:
13, August 2008 - 23:59 »
Ja, stabile biler har Mitsubishi altid lavet.
Det er da interessant og heldigt at de passer dele sammen. Mitsubishi har jo ikke de billigste reserve dele.
Fik den ventil jeg manglede idag. Jeg samler skidtet i weekenden, så må vi se.......
Logget
vh. Frank K.
Dransfeldt
Senior
Indlæg: 107
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #7 Dato:
14, August 2008 - 08:13 »
Jeg har selv haft en Carisma fra Holland.
Og det er ikke kun bremserdele de passer sammen med Volvo.
Min blev på et tidspunkt kasseret til syn pga. en slidt bærekugle. Da jeg snakkede med en mekanikker om problemet fik jeg at vide at der var to muligheder.
Hvis jeg kørte på et Mitsubishi værksted, ville jeg kun kunne købe en komplet bærearm. Hvis jeg derimod kørte til et Volvo værksted kunne jeg nøjes med at købe en ny bærekugle.
Det krævde dog adgang til en presse for at montere den, men besparelsen var ca kr. 1.500,- pr side.
Mvh
Ole M D
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #8 Dato:
14, August 2008 - 19:03 »
Jeg har også engang skulle skifte en bærekugle på en audi 80. gummimanshetten var i stykker men ellers var den i orden.
Den kunne kun fås til audi som en dyr komplet del.
Men en vaks reservedelsmand hos VW/Audi synes den lignede den til en VW. Det viste sig at man så kunne få et ganske billigt reperationssæt.
Samme fabrik, samme importør, samme forhandler, samme reservedelslager blot to forskellige navne og en stor prisforskel.
Logget
Jørgen Harbst
chrismark
Senior
Indlæg: 677
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #9 Dato:
14, August 2008 - 21:51 »
Før i skifter ALLE jeres ventilløfter; Kontroller venligst olietryk i motoren. Fejl kan ses på unormal slid (rivning) på stempler.
Det er trods alt oliepumpen der giver (mod) tryk. Og hvis denne ikke er ok vil jeres ventiler snakke.
Marek.
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.407
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #10 Dato:
15, August 2008 - 02:26 »
Hvad har olietrykket med stemplerne at gøre?
De er da ikke tryksmurte-
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #11 Dato:
16, August 2008 - 17:49 »
Så fik jeg samlet det igen og alt fungerer fint. Et sæt friske pakninger gjorde den tæt igen. Men den tikker stadig en smule
Logget
vh. Frank K.
HP
Senior
Indlæg: 260
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #12 Dato:
18, August 2008 - 10:27 »
Tikkeri fra motoren ved lave omdrejninger stammer ikke altid fra ventilløfterne - men meget ofte fra indsprøjtningsventilerne.
Et benzin-tilsætningsmiddel kan ofte fjerne/mindske støjen for en tid.
HP
rolig nu!
Logget
p
Kusco
Senior
Indlæg: 533
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #13 Dato:
18, August 2008 - 12:54 »
Det kan også være revne stempler der slår mod cylinder væggen, eller def./slidte plejllejer.
Det lyder anderledes end ventiltikkeri, men jeg vil stadig kalde det "tikkeri"
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Seneste Debatindlæg
Gæld for 114 milliarder.
af
jj-
[20, August 2025 - 19:53]
P&U Tykke & Tynde
af
jj-
[16, August 2025 - 19:22]
Hovedpine.
af
jj-
[28, Juli 2025 - 20:10]
Kvantecomputer
af
jj-
[18, Juli 2025 - 20:12]
Carbon Capture fejlslutni...
af
jj-
[15, Juli 2025 - 19:59]
Skat på Guldrankevej.
af
jj-
[06, Maj 2025 - 19:42]
Nye regler for dyrkning a...
af
jj-
[30, April 2025 - 20:28]
Dansk Braklægning
af
jj-
[26, April 2025 - 10:10]
STORE og små tal.
af
jj-
[21, April 2025 - 20:03]
8000 grise dør hvert år..
af
jj-
[17, April 2025 - 07:31]
Norsk igeniørkunst og hår...
af
jj-
[04, April 2025 - 19:41]
P&U-Musk om døden på Mars
af
jj-
[16, Marts 2025 - 20:03]
Skattevæsnets robot.
af
jj-
[08, Marts 2025 - 20:16]
Arbejdsulykker på Fyn.
af
jj-
[27, Januar 2025 - 20:10]
Novo Nordisk
af
B Mønnike
[26, Januar 2025 - 14:10]
Google ads:
DR-Nyheder
Israelsk cykelhold fortsætter i Vuelta a España trods pres fra løbsdirektør
Bygger vej for at lede efter dansker, der formodes omkommet i norsk jordskred
Cykelunion fordømmer uroligheder i Vuelta a España
Knivstikkeri i Ballerup - mand ramt
Endnu en dansk medalje ved EM i paradressur
Florida vil afskaffe krav om alle børnevaccinationer
Sådan så det ud, da demonstranter forpurrede Vuelta-afslutning
Trump: 'Vi vil hjælpe Polen med at forsvare sig selv'
To fra Albertslund varetægtsfængslet i sag om bestilling af fire drab i Pakistan
Hvad vil de have, at vi skal gøre? Vingegaard irriteret over demonstranter
Lastbil lækker biogas - dele af Arlandas terminal fem evakueret
Anholdelse af 82-årig mand opretholdt i tre døgn i drabssag
EU-Kommission giver grønt lys til 'verdens største frihandelszone'
Landsbyer oversvømmes under kraftig monsunregn i Indien
Fyns Politi forlænger visitationszonen omkring Vollsmose
Kvinde får fængselsstraf for at stjæle fra idrætsforening
Letbanen i hovedstadsområdet åbner for passagerer i oktober
Rusland beskylder Danmark for at sabotere fred
Én er anholdt og to efterlyses efter overfald i Aalborg
22-årig idømt forvaring for dødsvold
Nyt fra ing.dk
Nu er der over 1000 el-lastbiler på vejene: Fossile truckere er stadig kongerne
Ukraines Flamingo-missil skal få 'fast'-brændstof fra fabrik i Danmark
Amerikansk myndighed opfordrer Big Tech til at udfordre EU-love
Statens AI-biolog skulle erstatte mennesker: Efter talrige forsinkelser er den stadig en amatør
Professor om 80 millioner: Brug pengene på at smide Chromebooks ud af skolerne
Dataaftale mellem EU og USA består: Forstå den nye EU-dom her
Sverige vil overvåge Østersøen med store undervandsdroner
Danmarks største universitet opgiver kampen mod AI: Nu bliver det en del af pensum
Tusindvis af ulovlige journal-opslag: Så meget snageri er der i din region
Stop de blinde pletter: »Nødvendigt« at overvåge havvind nu
Medier: Ukrainsk våbenfabrik skal producere raketbrændstof i Danmark
Store mørketal i antallet af snage-læger: »Der er langt flere, end vi går og tror«
Det tal får Vingegaard til at vinde Vuelta a España
Kæmpe brintrør til Tyskland rykker nærmere
Nye meldinger: Ukraine har brugt Flamingo-missiler for første gang
Rejsekort giver efter: iPhone-brugere slipper for 'tillad altid' på appen – men sporing kan fortsætte i timer
Ny rekord: 3,7 millioner danskeres journaler kan anvendes i psykiatrisk forskningsprojekt
85 kroner for en busrejse på 30 km – nu kan det være slut
Teslas salg i Europa er i frit fald: Men kinesiske BYD buldrer frem
Leder: Selvkørende biler kommer til at slå mennesker ihjel – tør vi tale om det?
Se regeringens AI-planer: Her kan der spares flest lønkroner med kunstig intelligens
Oversvømmelsestruede områder skal sikres hurtigere: Millionindsprøjtning på vej til kommuner
Mange danske kommuner står uden en exitstrategi
Rumstationer skal (selvfølgelig) bygges af robotter
EU's Pfizer-deal blev mørklagt: Von der Leyens beskeder slettes automatisk
Efter aktietæsk og fyret topchef: Stribevis af nye teknologier skal fremtidssikre Novo Nordisk
Hvorfor var Starship orange, da det landede? Elon Musk deler video og forklaring
Dråbe i havet: Behovet er et trecifret milliardbeløb - regeringen afsætter et trecifret millionbeløb
Alle svigtede i Nordic Waste-skandalen: Advokat kommer med uhyggelig advarsel
EU-chefs fly blev jammet: Pilot landede med papirkort
Så kom forklaringen på F-35 styrt: Is i systemet forvirrede flycomputer
NATO bekræfter: Dansk militær blev jammet nær russisk flådeskib på mystisk mission
Energi-kæmpe mærkede selv Trumps vrede: Nu får Ørsted milliarder i håndsrækning
Norge i kæmpe fregat-indkøb: Unik til ubådsjagt, men har en blind vinkel
Ny opgørelse afslører: Så afhængig er Energinet af amerikansk tech
Politisk kritik af tempoet i kasernebyggerier: Unge sover med mug og skimmelsvamp
Ørsted skrabede skattekroner ind og trak sig: »Banebrydende« brintfabrik lægges nu i graven
Spørg Fagfolket: Hvordan kan tøj konstrueres med solfaktor 30?
Spørg Læserne: Vi kaster et reb
Nasachef priser »samarbejde« om nyt rumkapløb – men Europa kan være på vej ud
Ekspert undrer sig: En test havde afsløret at den var gal med skattevæsenets system
1935: Yderst vanskelige funderingsforhold ved Oddesundbroen
Regeringen vil tage kampen op mod techgiganterne
Cybertruslen udfordrer elektronikproducent: Vi har ikke råd til dyre konsulenter
Sikkerhedsekspert: En billig gadget fra Apple kan nemt gøre dig til offer for stalking
Podcast: Fra 30.000 til 34 - Når politiske AI-drømme rammer virkeligheden
London bygger gigantisk vandtunnel, men mangler vand i hanerne
Fusionsreaktor på elnettet i næste årti: Først skal den bestå fysikkens store prøve
Dansk firma øser penge ned i Ruslands statskasse: Nu udvider Forsvaret milliardkontrakten
Forsker slår igennem i krig om affaldssortering: »Én spand er ikke løsningen«