efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Da ingenting er gratis...undtagen lommeuld(Ellemann Jensen), så er mit spørgsmål , hvor mange kW forbruger laderen så på, at lade det opladelige batteri op?
....,at strømmen er sinusformet. Især det sidste er næppe tilfældet, når der er ensretning involveret.
Med det jeg kender til sådanne små apparater er det du ser næsten kun blindeffekt (som du ikke betaler for).
Det er ikke muligt at måle effekt med et multimeter, da du kun kan måle ENTEN spænding ELLER strøm på et givet tidspunkt. Rigtige effektmetre måler begge dele samtidigt (True-rms eller ej).
-Er det ikke rimeligt at regne med en effekt-forbrug på ca. 6 -> 8 watt når Quigg-timer på det varmeste sted bliver ca.37,8°C i off-mode?
Kun undrer jeg mig over, hvor nøjagtigt dit termometer mon er, når du kan angive temperaturen som "ca. 37,8°C"?
-Jeg er ikke overbevist om, at der er tale om blindeffekt, som jeg ikke betaler for?
Min lille spøg om nøjagtigheden af din temperaturmåling skal du ikke tage for andet end en spøg - jeg ville ikke have skrevet "ca." foran, når du måler med en decimal.