efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Ligeledes er det nødvendigt at arbejdspladserne igen flytter hen hvor folk bor, så man kan undgå det meste af den meget energikrævende pendler transport.
Vindmøller-producenterne må forsyne deres møller med 6 vinger så de ikke støjer så meget og tårnet må udføres som gitter-struktur istedet for som et stort rør, der bremse luft-strømmen.-Støjende vindmøller med 3 vinger bør placeres på havet.
Det vil man også kunne i fremtiden.....hvis man skifter til et arbejde der ligger i gå eller cykelafstand fra deres hjem.
Men det vil ikke være sikkert, at der vil være et tranportfradrag, der kan trækkes fra skatten i fremtiden.
Man kan ikke anvende en analog sammenligning mellem propeller og møller, uden man kender årsagen til deres udformning.
En gittermast laver langt større luftmodstand end et rør.
Jeg har læst at en vindmølles mulige effekt er en funktion af det bestrøgne areal, og principielt kunne man nøjes med 1 vinge.(Bogen om vindmøller ca. 1978)
Muligvis? -Jeg har aldrig set en moderne vindmølle med 6-vinger -Mener du dermed, at en Dash-8 ikke har 6-propelblade for at reducere støjen, men udelukkende for at give tilstrækkelig trækkraft?
Når man angiver lyd i dB er det altid underforstået at det er lydtryk over 20 µPa.
Hvorfor der ikke laves 6 vingede vindmøller, skyldes det faktum, at man ikke som med en jetturbine, kan sætte "mere gas" på vinden, men vinder mere ved, at lave to møller med tre vinger.
The advanced six-blade propeller provides remarkably low noise levels. Low fuel burn and gaseous emissions contribute to make the ATR environment friendly. All ATR models are complaint with noise regulations and have a large margin with regard to Chapter IV (ICAO) noise regulations, effective 1st January 2006.
Nu ved i mere om lyd. I øvrigt har jeg nedsat hørelse hvis man stoler på anderkendte målinger. Jeg gør ikke