efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Har jeg forstået det rigtigt. En krystalpære er en almindelig pære der er forsynet med en halogen indsats der også har en glødetråd der afgiver varme.
Ethvert fornuftigt meneske har skiftet alle glødepærer ud med sparepærer der giver en endnu bedre reduktion i forbruget hvor der foregår langtidsoplysning.
Idag har jeg for første gang købt og isat en "krystalpære" i en lampe hos mine forældre, hvor selve pærens udseende spiller en stor rolle.Det var en 28 W kertepære, som erstattede en 40 W klar kertepære, og resultatet var, hvad angår lyskvaliteten, intet mindre end fremragende.Hvad angår prisen, var den kun en smule højere end for traditionelle pærer: Føtex tog 19,95 kr. pr. stk. for krystalpærer, men solgte klare 40 W kertepærer i 2 stk. pakninger til 38,95 kr. - altså 50 øre mere pr. krystalpære.
langtidsoplysning er kodeordet
Citat fra: B Mønnike efter 11, Oktober 2009 - 15:56langtidsoplysning er kodeordet John: Hvor stort ekspeditionsgebyr tager det svenske byggemarked? Priserne er interessante - men prisen leveret i Himmerland er mest interessant for mig.
Jeg tror ikke at det er så interessant, hvis man ikke kommer der forbi i anden anledning, fx Jägersro-centeret i Malmö!
Tak for introduktionen af "Krystalpærer" Morten.
Ved min søns lejligheder er der seperate containere til glas, metal, batterier,elektronik, opløsningsmidler og lystofrør
Citat fra: John Larsson efter 18, Oktober 2009 - 17:41Jeg tror ikke at det er så interessant, hvis man ikke kommer der forbi i anden anledning, fx Jägersro-centeret i Malmö! Sådan regnede jeg også med det var - og det er over et år siden jeg sidst var i Sverige.Jeg vidste godt i forvejen, at elpærer er billigere "hinsidan", men ikke at det var så meget. Skyldes forskellen mon en dansk punktafgift?
Det svenske firma Clas Ohlson [...] har også LED-pærer til 99 SEK pr. stk, men LED pærerne yder endnu kun 132 lumen, hvor en normal 60 watt glødepære yder 700 lumen.
Clas Ohlson har butikker både centralt i både Helsingborg og Malmø foruden i indkøbscenterne i omegnen. De har mange ting, som er svære at finde i Danmark, og er billige.Se deres liste med lysdbytte dels for normale glødelamper og for krystallamperne (under halogenlamper)Bemærk så at angivelserne om at -f.eks at en 18 W krystal modsvarer 40 W - ikke er sandt. Den giver 320 lm medens en 40 W normal glødelampe giver 415 lm Ligesom med sparepærerne overdriver fabrikanterne i sammenligningsangivelsen.