efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Problemet skyldes, at TV2 sender omtalte film letterboxed til 4:3 format. Det vil sige at der er tilføjet en sort firkant over og under filmen. Jeg så selv samme film på mit eget MythTV-baserede mediecenter, og her kunne jeg blot gå ind i menuen, vælge Fill, og vælge Auto. Det skulle undre mig om det ikke også er muligt på dit mediecenter. Muligvis hedder funktionaliteten noget andet, fx. zoom.Mvh Jakob Nicolajsen
Hvad er det egentlig for hensyn der tages, når man sender "letter-boxed" på denne måde?
Man tager hensyn til traditionalister som mig, der ikke synes der er nogen grund til at kassere mit gamle B&O fjernsyn fra ca. 1980, når billedet nu stadig er flot og skarpt!
fastbrændte undertekster
Citat fra: jakobmn efter 17, Januar 2010 - 13:18fastbrændte underteksterMen det kunne så tyde på, at nyindkøbte film sendes i et andet format. Kan du mon bekræfte det, John?
Når mit fjernsyn ikke automatisk viser det bedst mulige billed (uden lange eller tykke hoveder!), vil jeg stadig mene, at det er teknikken der er ufuldendt!