efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
I 2006 kommer der en pakke med et atomur + en højdemåler + meget mere om bord på ISS (sikkert ikke uden grund). Først da kommer vi rigtigt til at kunne teste GR/SR
Og jeg tror SLET IKKE på din teori om "den store forkromede sammensværgelse", som forhindrer "din" teori i at blive fremført i den officielle videnskabelige verden. .
Jeg må derfor beklage, at jeg ikke har set - og heller ikke ikke i fremtiden vil se - "beviser", der alene fremlægges på Youtube, på at alverdens videnskabsmænd er ignoranter .
Men der skulle måske have stået 2016?
Under alle omstændigheder afventer jeg med spænding, om målingerne viser noget epokegørende, men vil ellers ikke fortsætte denne debat.
GPS satellitter er i et kredsløb ca. 20.000.000 meter over jorden og ikke 20.000 meter.
Men om at man lige fra man stifter bekendtskab med naturvidenskaben, - trænes i at lære udenad, - og på ingen måde at være skepsis. {...]Det er den deraf resulterende sammenspiste rettroende bedrevidenhed, der massivt indprentes i indlæringsprocessen i kombination med arrogance og intolerance der er naturvidenskabens største møllesten.
Der er intet i vejen med youtube. Dette er et udmærket medie til at illustrere osv...
Jeg er sikker på at ved bevægelse bort fra Dark Flow, vil tiden ikke gå langsommere, men tvært imod hurtigere.
Dette er ikke bare en overfladisk mening, men et resultatet af årelang koncentreret helheds-erkendelse.
Som det vist fremgår, havde jeg ikke korrekturlæst dit seneste indlæg om GPS-satelitterne.Men det var da godt, at SuperClaus var vaks! Måske rammer taxien alligevel forbi motorvejsfrakørslen ...
Hele denne langa svada - hvoraf jeg har udeladt det meste - er slet og ret VRØVL!Havde det været rigtigt, ville naturvidenskaben ikke have udviklet sig siden Aristoteles,
Nej, som jeg også skrev, er der meget godt på Youtube - men jeg bliver uhyre skeptisk overfor teorier, der KUN udbredes på dette medium ...Og jeg er ikke visuel, jeg kræver tekst og matematik, før jeg tager fysiske teorier alvorligt.
Ord, ord, ord! (Hamlet 2. akt, scene 2) - og man skal være salgskonsulent for at se nogen mening i dem ...Det er jeg ikke, så jeg stopper her - men venter i (svag) spænding på måleresultaterne fra 2016
Galileo Galilei observerede Jupiter - ikke specielt Venus.Derimod havde Kopernikus et halvt århundrede før påvist, at et heliocentrisk system passede bedre med målingerne end et geocentrisk.Og så var Galilei forøvrigt en voldsomt pågående politiker, så han pådrog sig alle myndigheders vrede (herunder blev Kopernikus' gamle bog forbudt for at drille Galilei), og han var ikke selv uden skyld ...Hans præcis samtidige Johannes Kepler var den første, der påviste, at planetbanerne er ellipser. Han blev ikke forfulgt, men Galilei troede ikke på ham ...Galilei bliver videnskabeligt set gjort til "helgen", men det er faktisk uberettiget. I moderne tid bliver hans indsats fejlvurderet modsat af hvad der skete i hans samtid - hvad der jo på en måde understøtter dit synspunkt. Men den videnskabelige verden er nu om dage langt større end den lille håndfuld samtidige fysikere i 1500-tallet - og de er langtfra enige, så det er ikke muligt at undertrykke en velunderbygget teori på et område, der ikke er fuldt opkklaret.
Isaac Newton sad i et fedt embede, da han offentliggjorde "Principia", der blev hans hovedværk - men han fandt det under sin værdighed at publicere for egen regning, og da Royal Academy of Science ingen penge havde pga en tidligere fejlsatsning, blev værket først udgivet, da Edmund Halley (ham med kometen) tilbød at bekoste udgivelsen.Det er en helt modsat historie af Galileis, for Newton var ABOLUT IKKE forfulgt!
Jeg kan ikke bruge "plenty af BEVIS" til ret meget, når du uden videre afviser al tidligere viden som "tro"; men vil meget gerne medgive, at en ny teori står med det handicap, at den SKAL vise sig at give bedre resultater end den hidtidige - eller forklare noget hidtil uforklarligt.Da kosmologien p.t. ikke kan få alle målinger til at stemme med teorierne, er der rige muligheder her. Men du har stadig kun fremlagt løse påstande, så jeg venter med spænding på målingerne i 2016.
Galileo_GalileiCitat"Desuden observerede han Venus' faser og konkluderede, at planeterne cirkler omkring solen"Citat slutKilde http://da.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei[/url
Mht. Newton er vi bare vildt uenige!Du anfører ingen kilder, og da mine er dels en tilfældig artikel i et tidsskrift, som jeg har kasseret for flere år siden, dels den forlængst afdøde fysikprofessor Olaf Pedersen, Aarhus Universitet (mundtligt, i en forelæsning), kan jeg heller ikke hurtigt finde belæg for min opfattelse.Jeg kunne overveje at finde og læse en af de Newtonbiografier, der er udgivet, men da også disse har en tendens til at fremstille ham som "videnskabshelgen" uden nuancer, er det ikke sikkert det vil hjælpe.Mht. nutiden vil jeg fortsat afvente 2016 før jeg vil overveje yderligere debat.
Der vil altid opstå "Guldmagere" der vil prøve at bilde folk ind at de er fantastiske.Problemet med mørkt stof er en smule anderledes.....for skal forklaringerne passe......så ser det ud tilat teoriene passer hvis dette ukendte "mørke stof/energi" eksisterer.Vi mennesker har det med at forkaste ting vi ikke umiddelbart forstår, hvis vi ikke kan se,føle eller høre det.Nu er der ingen der kan se en lydbølge eller roentgenstråler og man var givet blevet brændt af Christian den fjerde hvis man havde fortalt ham omdisse fænomener .Og husk for hundrede og halvtreds år siden vaskede kirugerne ikke hænder før en operation!