Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - E. Tranberg

Sider: 1 2 [3] 4 ... 33
31
Alt det andet, diverse / Sv: Minkgate
« Dato: 12, December 2021 - 15:23 »
@Bjarke: Hvordan fik PHK og Flemming Rasmussen og deres klakører dig bandlyst fra Ing.DK Bjarke Mønnike?

@jj: Når DR, Reuters og Ritzau konsekvent udelader og fordrejer de rå fakta om ting jeg ved noget om, så tager jeg heller ikke deres udsagn om andre ting for gode varer.

De har selv effektivt gjort sig fri af alle formodninger om troværdighed.


32
Alt det andet, diverse / Sv: Minkgate
« Dato: 11, December 2021 - 14:28 »
Kunne journalisterne ikke bruge et mindre bombastisk udtryk end "facts"?

This is what WE want YOU to beleive is unbiased facts

Disclaimer: The actual facts have been filtered through the political filter of the journalist and his or her actual employer(s)

33
Ville hun kunne betjene en Iphone 4S uden simkort? Eller endnu bedre en Ipad.

F.eks. Oplayer tillader direkte upload til telefonen/ipadden udenom Itunes og viser album art?

Til mit formål, lydbøger, har appen den kæmpe fordel at den altid husker hvor langt man er nået i afspilningen, også når man skifter rundt mellem mange forskellige filer.

Måske du skulle introducere din mor til lydbøger, det er en afhængighed som ikke er sundhedsskadelig.

34
Alt det andet, diverse / Sv: Bejdsning af metal
« Dato: 17, Juli 2021 - 22:35 »
Det ligner mere søgemaskineoptimering

35
Computer / Sv: kan jeg flytte hardisk fra gammel pc til ny?
« Dato: 16, April 2021 - 19:05 »
...
Det er blot noget møj at skulle manuelt gen-installere Adobe Reader, Notepad++, Stones Webwriter, IrfanView, Subtitle editor, Filezilla, libre office, FirePDF, Google Chrome ...

Ninite.com(Tak til IT Nørden Steven Snedker) kan gøre det for dig

36
Franskmændene havde vel ikke forudset hastighedsgrænser på 30 km/h dengang Picassoen blev konstrueret.

Det er virkeligt behageligt at kunne køre 30 på fartpilot, men hvorfor ikke 20 eller 15, når man kører på en campingplads?

37
Det er en sekstrins gearkasse med dobbelt vådkobling, som Ford har droppet i den seneste aftapning af Mondeo-platformen til fordel for en traditionel planetgearskasse med hydraulisk momentomformer.

VW bruger i øvrigt heller ikke DSG, men traditionelle automatgearkasser på Tiguan fremstillet i Mexico.

38
Det er ikke tilfældigt at svenskerne, franskmændene og amerikanerne har (haft) 90 km/h som landevejsfart.

Det er en god hastighed, hvor brændstoføkonomien er god, og det hverken går så hurtigt at man bliver stresset, eller så langsomt at man falder i søvn.

60 på landevej, som i NIMBY-Nordsjælland, kan jeg simpelthen ikke tage alvorligt, så der sætter jeg farten ned til 80, hvis ikke forholdene dikterer det lavere.


39
Fartkontrol.nu / Saphe hjælper mig med ikke at blive en del af statistikken over fartsyndere.

§1: Det er forbudt at blive opdaget.

40
En af mine venner har en 15 år gammel Mercedes E320 CDI, hvor ventilerne i automatgearkassen er blevet ødelagt af vand, pga. lækage i varmeveksleren mellem olie og vand.

Ventilblokken koster knap 10.000 kr, og er ret let at skifte, MEN elektronikken er låst, og uden forbindelse til Mercedes' server, der skal sende en oplåsningskode, så fungerer gearkassen ikke med den nye elektronik.

Kun ved at udskrive en de facto blankocheck til et autoriseret Mercedesværksted kan man være sikker på at bilen kan køre bagefter.

Endnu en gang er jeg blevet bekræftet i at man gør klogt i at holde sig til helt gængse biler, hvor især VAG-gruppens mærker udmærker sig ved en kæmpe bank af gratis kollektiv viden.
Skønt der er mange der kører langt og længe i Mercedesbiler, der er købt brugt med kilometertal hvor de fleste andre biler synger på sidste vers.

41
VW-koncernen har fundet den rigtige måde at gøre det på, Fords pivringe måde får mig til at tænke på Windows Phone, der for en hver pris ikke måtte ligne de velfungerende Iphone og Androidtelefoner, hvorfor en banal ting som at gemme nummeret fra et indgående opkald som en kontaktperson var alt andet end intuitivt.

På den rent mekaniske side af bilkonstruktion konvergerer de forskellige koncerners løsninger, f.eks. er forbremsekaliperne af samme konstruktion på alt andet end muskelstærke biler, hvor der for 30-40-50 år siden var en række forskellige typer.

42
En VW med adaptiv fartpilot sætter om nødvendigt farten ned til nul, kobler ud og trækker håndbremsen (automatgear og elektrisk håndbremse forudsat). Flytter bilen foran sig indenfor ca. 2 sekunder følger VW'en efter. Går der mere end 2 sekunde træder man bare på speederen for at vække bilen.

Sådan som det burde være.

På en Ford, som jeg desværre må nøjes med, holder bilen også stille i 2 sekunder, hvorefter den slipper bremsen og triller op mod den forankørende, muligvis aktiveres nødebremsen lige inden man støder ind i den - jeg har ikke turdet prøve.

Ligeledes er der ingen forbindelse mellem dan elektriske håndbremse og automatgearkassen, så hvor VW'er kobler ud og trækker håndbremsen, så snart bilen er bremset ned til stilstand (Auto-Hold), da står Forden og slider på koblingen når håndbremsen er trukket, hvilket man skal gøre manuelt, da Auto-Hold ikke findes hos Ford.
Kun hvis man træder på fodbremsen kobles der ud.

En anden idiotisk Ford-ting er at fartpiloten skal aktiveres hver eneste gang man starter motoren, ellers reagerer bilen ikke på SET og RES.

De bestemmende ånder hos Ford må være meget dumme og/eller have fikse ideer, eller også er den syge USA'ske sagsanlægsindustri der har skylden.



43
Det skyldes mest beslutningstagernes fikse ideer, som er forskellig fra koncern til koncern, ligesom billigere mærker fra samme koncern bevidst udstyres med tåbelige løsninger.
Henry Fords ånd hersker stadig.
 
Vores VW Up! kan køre 40 i 5. gear på fartpilot, mens den Ford jeg har som arbejdsbil, ikke kunne genoptage den indstillede fart, f.eks. 50, før farten var over 30, skønt den har automatgear.
En omprogrammering udført af en uafhængig ekspert gør at den adaptive fartpilot nu virker fra og helt ned til 1 km/h.
Den kan også bringe bilen helt til standsning, i op til 2 sekunder, hvorefter den løsner bremsen, så bilen triller op den foranholdende bil, i modsætning til VW, der blot bliver holdende, hvis man ikke selv træder på speederen efter 2 sekunder.

I dvores iesel Skoda, som pga. alderssvækkelse ikke går jævnt ved lave omdrejninger, kan fartpiloten kobles til ved så lav fart at det bliver det rene kænguruhopperi.
Den vanvittigt høje grænse på 50 i din mors bil kan dels være for at forhindre ruskeri, dels en msiforstået antagelse om at brug af fartpilot ved bykørsel skulle svække opmærksomheden.

Efter min mening burde adaptiv fartpilot og speedometre uden fejlvisning være lovkrav


44
Konstruktioner / Sv: Kassebjælker
« Dato: 29, December 2020 - 22:33 »

45

Eller måske er mdet blot ganske almidelig traditionel dansk politik efter Hensigten Hellige Midlet (HHM)? :(
Oversat til bogsmart bliver det Noble Cause Corruption (NCC) :)

Noble cause corruption - Wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Noble_cause_corruption

Mvh jj

Wikipedias politiske slagside fornægter sig ikke: According to Robert Reiner, a professor at the London School of Economics, stops based on statistical discrimination are also a form of noble cause corruption

Jeg vil tværtiomod mene at noble cause corruption er når WASP bedstemødre udtages til grundig kontrol i en lufthavn, mens en flok MENAPT i altskjulende gevandter vinkes forbi.

Sider: 1 2 [3] 4 ... 33