Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - E. Tranberg

Sider: [1] 2 ... 26
1
Konstruktioner / Sv: Nyt batteri-design?
« Dato: 29, April 2018 - 22:35 »
En LiPo, som man kan have i en lommen på en overfrakke, kan starte en 80 hestes dieseltraktor

2
Kaffegrums er da ikke som mel, i hvert fald ikke hvis det er malet som normalt dansk købekaffe.

Tysk kaffe er meget fint malet.

Hvad med at presse det i en cylinder med en fin si i bunden, som der er i espressomaskiner?

3
Well done oksekød er 72 grader: https://www.sousvide.dk/oksekoed/

4
Jeg kender udmærket filtposen, som blev rystet ude på marken, ved at tage fat i det dertil indrettede greb og pumpe voldsomt op og ned.

At vaske den faldt os aldrig ind.

Jeg fastholder sammenligningen med Folkevognen

5
Min afdøde far var også stor tilhænger af Nilfisk støvsugere, men ikke af at støvsuge som sådan.

Jeg er udmærket klar over at slangen kunne sættes i på udblæsningssiden, og når jeg skriver at de hverken kunne suge eller puste, så er det baseret på personlige erfaringer med adskillige eksemplarer af anakronismen.

Hvis man støvsuger inden det er nødvendigt, så er en gammel Nilfisk sikkert fin.

Det gjorde vi ikke i mit barndomshjem, og det gik så vidt at jeg for mine egne sparsomme midler købte en brugt Miele støvsuger, da jeg ikke kunne holde ud at se hvor dårligt Nilfisken gjorde det.

Er det ikke småting som dyser, der skal gennemblæses, gør min 1000W Miele med det smalle mundstykke det bedre end en blæsepistol.


6
Det er da unødvendigt med 2 cirkulationspumper

7
Nilfisk kan hverken suge eller puste, til gengæld holder de evigt.

En Nilfisk suger ca. halvt så kraftigt som min 20 år gamle Miele på laveste indstilling, 350W

Nilfisk støvsugeren i aluminium var produkt på linje med Folkevognen, der også blev fremstillet i 25 år efter den var teknisk forældet.

8
Konstruktioner / Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Dato: 07, April 2018 - 21:32 »
Nogle få gør, de fleste gør ikke.
Det nyeste dumme påfund er bevidst ikke at lade akkumulatoren op, for at kunne bruge generatoren til motorbremsning.
Der er en lang tråd på campingferie.dk om Nissan Qasqai, der ikke leverer nok spænding til at step-up-strømforsyningen i ejerens campingvogn vil slå til for at lade campingvognens batteri.

Det er vidst kun Ford, der en overgang sørgede for forhøjet ladespænding efter start.

9
Brug støvsugeren til at puste med i stedet.
Mine veteran-Mieler har alle mulighed for at tilslutte slangen til udblæsningen, hvilket sammen med et spidst mundstykke giver passende tryk og luftmængde til mange renblæsningsopgaver.

Luften er også varm, hvilket er belejligt hvis det er vand, der skal pustes væk fra en genstand der er blevet vasket.

10
Den kendte opfinder Ran Slirpa?

11
Jeg kan ikke svare på spørgsmålet, men anbefaler at du skifter til Lithium-ion baterier.

Det gav en klar forbedring af motorydelsen og en 75% vægtreduktion på den jeg gjorde det på.

Opladning på 1 time i stedet for 12 timer er også værd at tage med.





12
Alt det andet, diverse / Sv: 220V til 12V transformer - kraftig nok
« Dato: 14, Februar 2018 - 02:11 »
Tysk Gleichstrom = dansk jævnstrøm

Jævnstrøm betyder ikke at det nødvendigvis er udglattet.

13
Konstruktioner / Sv: Timer til brændemærker
« Dato: 07, Februar 2018 - 19:23 »
Hvorfor ikke regulere temperaturen direkte?

14
Bilsagkundskaben har i årevis haft konsensus om at opvarmning i tomgang er unødvendig og nærmest skadelig.
Få nu bare installeret et fyr eller en >1kW elektrisk motorvarmer.

https://www.ebay.de/itm/Standheizung-Elektrisch-1-8KW-Vorwarmung-fur-Kuhlwasser-Universal-fur-PKW-LKW/350613045461?hash=item51a22a80d5:g:AKIAAOSwd4tUKnlQ

Moderne bilmotorer - også i småbiler - holder let over 200.000 km når folk ikke tænker mere over betjeningen end de gør med deres køleskab.

Der skete en abrupt forbedring af levetiden ved indførelsen af katalysatoren, som krævede en præcis regulering af brændstoftilførslen, hvorved afvaskningen af cylindervæggene med mængder af uforbrændt benzin ophørte.

Stempelringene tætner ved hjælp af forbrændingstrykket, og i tomgang er forbrændingstrykket lavt, hvorfor der slipper flere ufuldstændige forbrændingsgasser ned i krumtaphuset og forurener olien.





15
På Claus' link kan man bestille en Schuko multistikdåse monteret (i Danmark) med dansk 3-benet jordstikprop i enten lige eller vinklet udførelse.

Hvorfor det ikke er en standardvare i Jem&Fix må skyldes at danskerne har det fint med at deres elapparater generelt ikke er jordforbundne

Sider: [1] 2 ... 26