* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 30
I alt: 30

Forfatter Emne: Sådan bruges det nye Debatforum  (Læst 13247 gange)

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sådan bruges det nye Debatforum
« Dato: 12, September 2007 - 18:50 »
...Kan du ikke lige lave en brugsanvisning. Jeg var lige ved at fatte de i det forrige forum men indlægget der beskrev det .....er jo forsvundet :'(

B Mønnike efterlyser en brugsanvisning så her er lidt til at begynde med:

Sådan skriver du nye indlæg og svarer på andre

Hvis du kan læse dette så har du fundet ud af at klikke på emnet i højre kolonne. så langt så godt.

Hvis du vil svare på et emne, så er der et blåt bånd under indlægget hvor der blandt andet står ordet: svar tryk på ordet og der åbner sig et skriveområde med knapper og felter.

Hvis du vil starte et nyt emne, så klik på den gruppe du vil placere dit emne i og oven over listen med emner er der et blåt bånd hvor der til højre står: Nyt Emne. tryk på ordet og der åbner sig et skriveområde med knapper og felter.

Sådan skriver du indlæg

De hvide felter er dem du skal bruge.
Øverst er et felt benævnt Overskrift Her skriver du overskriften på dit indlæg, er det et svar du er begyndt på så står der allerede en tekst.

Næste felt hedder Besked ikon her kan du vælge et lille billede/ikon som skal sættes vedsiden af overskriften. Dette er en måde hurtigt at fortælle andre hva dette indlæg drejer sig om: spørgsmål, god ide, dårlig ide, osv.  Du vælger ved at trykker på v med blå baggrund.

Kommer rækker med knapper som I  U  S og så videre.
En hvid Ramme med ordet Ændre Farve
endnu en række knapper
og så en række Smileys

Og endelig kommer der så et større hvidt felt, hvor du skal skrive dit tekst.

Når du har skrevet din tekst kan du se resultatet ved at trykke på knappen under skrivefeltet med navnet Førvisning

Når teksten er klar trykker du på knappen Besked og teksten bliver så offentliggjort.

Hvis du vil krydre din tekst med effekter så skal du bruge knapperne over skrivefeltet.

For eksempel:
At skrive CO2 korrekt, brug knappen sub
At skrive m2 korrekt brug knappen sup

Jeg vil ikke gennemgå dem her men blot fortælle at, hvis man hviler musen på knappen, så kommer der en forklaring, hvad knappen gør.

Marker den tekst du vil give en effekt og klik på den ønskede knap.

Jeg kan kun opfordre til at prøve og udforske mulighederne - der er jo ingen der siger man behøver at trykke på Besked knappen og skulle det ske ved en fejltagelse så kan man altid ændre sit indlæg eller bede moderator eller administrator om at slette.

god debat

Mikael Boldt
« Senest Redigeret: 13, September 2007 - 09:07 af Mikael Boldt »
Ha en god dag

Mikael Boldt

Jes'An

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 145
    • Vis profil
Det finder vi aldrig ud af....
« Svar #1 Dato: 13, September 2007 - 08:36 »
Hej Mikael,

Jow, jow, vi prøver da, men jeg studsede lige lidt ved det der med at man kan SLETTE sine egne indlæg.

I-og-for-sig er det jo vældig nyttigt - hvis man har skrevet noget sludder - men egentligt også farligt.

Jeg deltog/deltager på et andet fora hvor en af hovedpersonerne blev
så fornærmet over "tonen" at han tog alt sit tøj og rejste, samt slettede alle sine indlæg. Derved forsvandt også alt med kød på!

Det betød at stort set alle debatpunkterne var værdiløse, hvilket efter min mening ikke kan være optimal.

Hvis man tilmelder sig til et fora, har man vel også overgivet læseretighederne til samme?

Kunsten må være at kunne RETTE, men jeg ser allerede her problemet med slette/rette - måske en tids-limit kan være et alternativ?

Jesper Andersen

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Sådan bruges det nye Debatforum
« Svar #2 Dato: 13, September 2007 - 09:05 »
Kunsten må være at kunne RETTE, men jeg ser allerede her problemet med slette/rette - måske en tids-limit kan være et alternativ?

Jeg har ændret opsætningen således at man kan kun ændre egne svar, men ikke slette egne emner.

Hvis man sletter sin profil forsvinder ens indlæg ikke og brugernavnet vil bliver tilbage, men uden link til profil.

god debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Sådan bruges det nye Debatforum
« Svar #3 Dato: 13, September 2007 - 23:51 »
Det lyder fint med den ændring i opsætningen - men der er stadig et uløst (måske uløseligt?) problem, hvis en bruger bliver ked af, hvad han/hun har skrevet tidligere. For man kan jo ændre sit svar til ukendelighed - og i værste fald gøre resten af tråden meningsløs.
Jeg tror dog, dette er et meget lille problem i praksis.
« Senest Redigeret: 13, September 2007 - 23:57 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk