* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 41
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 35
I alt: 35

Forfatter Emne: Forslag: Uddannelsessektion.  (Læst 9277 gange)

JKS-EMSD7

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
Forslag: Uddannelsessektion.
« Dato: 11, Oktober 2007 - 08:58 »
Jeg synes godt dette forum kunne have en uddannelsessektion, hvor man kan udbrede sig om de forskellige uddannelser.

Selv er jeg på 7. semester på AAU, EMSD-linien. (Elektromekanisk Systemdesign)

Jeg har lige været til DSE-messe i Gigantium, og her fandt jeg det temmelig trælst, at professionelle firmaer sender folk ud, som ikke har det mindste anelse om, hvad de forskellige uddannelser arbejder med. Måske kunne dette forum gå i fortroppen og reklamere lidt for de forskellige retninger, og så kan man måske håbe, at nogen i firmaerne læser det.

Derudover vil jeg mene at sektionen ville kunne anvendes til at søge information om praktikpladser eller hjælp til at søge samme. Det virker lidt svært at finde broen mellem industrien og universitetet, med mindre man har været på forskellige jobmesser og disse kommer kun 2 gange om året.

Men med pasivitet kommer man sgu ikke langt.

Mange Hilsener
Jesper Kjær Sørensen
EMSD 7. Studerende

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Forslag: Uddannelsessektion.
« Svar #1 Dato: 11, Oktober 2007 - 10:40 »
Det er et godt forslag.

Jeg husker selv, hvordan det var lidt overvældende at stå med studiehåndbogen første gang og skulle vælge fag blandt tusinde.

Og jeg husker min første dag i et daværende bornholmsk ingeniørfirma da direktøren præsenterede mig: "Det er så Mikael Boldt, han er Civilingenør - det vil sige han har studeret en masse fag på DtH", hvorefter han viftede med mit 5 siders lange eksamensliste, og fortsatte: "hans far er født på Bornholm, så han må være god nok."

Spørgsmål og svar, debat om uddannelsernes indhold det ligger helt klart indenfor ingeniørdebat.dk område.
Formidling af praktikpladser og jobannoncer det lader vi andre om.

Jeg opretter et forum og flytter dette indlæg der over. Så er det op til jer at bruge det.

PS. har man kendskab til messer, kurser, seminarer, møder og lignende så kan man sætte dem ind i vores kalender. Tryk på KALENDER i fanebladet øverst.

God Debat

Mikael Boldt 
Ha en god dag

Mikael Boldt

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk