efter 5 år får Ingeniørdebat.dk nu en ansigtsløftning
Hvis jeg nu testamenterer, at et beløb skal bruges på at købe en CO2 kvote, kommer jeg så i himlen?
Med godt 41.000 brændte danskere i 2006 betød det næsten 3.000 ton ekstra CO2 til atmosfæren.
-Så kan 60% af kroppen da næppe være vand? -Har Danmarks Naturfredningsforening afsløret, hvilke beregninger/målinger/åbenbaringer, der give et resultat på 3000*1000/41000=73.1707 (kg CO2)/(brændte danskere)
...Jeg er stadig nysgerrig: mener I andre, at det er uetisk at udnytte varmen fra ligbrænding?Kunne det ikke også være en slags sidste aflad???På linie med geder, kondomer og CO2-kvoter ... blot mere direkte anvendeligt for naboerne!
At betragte affaldsforbrænding som CO2-neutralt er vel en overdrivelse for der er jo allerede dannet en CO2 i fremstillingen af affaldet.
Vi anbefaler derfor, at du enten lægger dig til at dø på kompostbunken
Den mest miljørigtige bortskaffelse af mit afsjælede legeme vil nok være at sende det til Kommunekemi.
Ved en jordfæstebegravelse går den frigivne energi til spilde (langsomt - over 15-20 år). Ved en kremering bruges der ekstra energi (jfr. mit forrige indlæg) - og den går altså OGSÅ til spilde.
Jeg er stadig nysgerrig: mener I andre, at det er uetisk at udnytte varmen fra ligbrænding?