* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 86
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 24
I alt: 24

Forfatter Emne: Internetforbindelse via GPRS  (Læst 7105 gange)

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Internetforbindelse via GPRS
« Dato: 25, April 2008 - 17:16 »
Jeg har netop købt en ny mobiltelefon Sony-Ericsson W200i.

Formålet var at bruge den til at opnå trådløs internetforbindelse fra min bærbare via mobiltelefonen når jeg er ude at rejse.

Med mobiltelefonen fulgte et USB-kabel og en installationsdisk, som jeg har installeret i computeren.

Fra Tele Greenland har jeg desuden downloaded GPRS-opsætningen til mobiltelefonen.

Mobiltelefonen i sig selv kan godt få internetforbindelse. Når jeg f.eks vil søge, kalder den op til Google. OK.

Når jeg fra computeren kalder op til internettet via mobilen, kan jeg i mobilens display se at der etableres forbindelse, og på computerens skærm står der tilslutter.

Men efter et par sekunder kommer der en fejlmelding:

(734) The PPP link control protocol was terminated

og i mobilens display står der:

Forb. ikke oprettet, kontroller indstillingerne. Kontakt operatøren for hjælp.


Hvad kan dette betyde og hvad er løsningen?

Jeg har spurgt både hos Tele Greenland og hos forhandleren af mobiltelefonen, men de har ikke kunnet hjælpe mig.

Venlig hilsen

Gerda

Venlig hilsen

Gerda

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Internetforbindelse via GPRS
« Svar #1 Dato: 25, April 2008 - 18:56 »
Et eller andet i din opsætning er galt.
Du får kun at vide at forbindelsen er afbrudt.

Måske kan det program , du fik med telefonen , ikke fungere med dit operativsystem, eller du har noget andet installeret , som konflikter.

Hvis du bruger vista eller w95 er det ikke så underligt.


Prøv at skrive til Sony- Ericson, og spør om de kender problemet. Se også på deres hjemmeside.

Husk lige at gæstetariffen i fremmede lande er mellem 50 kr og  200 kr pr MB.
Jørgen Harbst

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Sv: Internetforbindelse via GPRS
« Svar #2 Dato: 26, April 2008 - 06:06 »
Jeg bruger Windows XP

Nu har jeg talt i telefon med en mand hos Tele Greenland som fortalte mig at jeg skal bruge dial-up til et telefonnummer der hedder *99*#
Det ville jeg ikke have gættet.

Nu kan jeg få forbindelse, og den siger at hastigheden er 115,2 Kbps  - ikke så dårligt.

Men internettet virker stadig ikke. Jeg har DUmeter installeret, og den viser at jeg uploader data, men der kommer ingen data retur - så nu er der nye problemer.

Puha, det var da lidt af en pris på gæstetarif i fremmede lande. Jeg havde blandt andet tænkt mig at bruge opkoblingen når jeg rejser gennem Island, men det skal jeg nok passe på med. Og når min mobiltelefon er hjemmehørende i Grønland, er det så ekstradyr takst i Danmark? Det kan måske bedst betale sig at købe et taletids-simkort når jeg kommer frem.

Venlig hilsen

Gerda
Venlig hilsen

Gerda

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Internetforbindelse via GPRS
« Svar #3 Dato: 28, April 2008 - 21:24 »
Hej Gerda

Taletidskort er altid en mulighed

Hvis du skal til Danmark så er Telmore en mulighed. Det koster ikke noget i oprettelse og det er meget meget billigt.

Hvis man ikke ringer for 50 kroner i kvartalet, så får man en afgift på 7 skriver syv kroner. Da jeg har firma telefon, ja så betaler jeg 7 kroner i kvartalet

https://www.telmore.dk/servicesinfo/prices/info.do


P.S Kan dine "gøntsager" tåle at du forlader dem?
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk