* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 258
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 129
I alt: 129

Forfatter Emne: Langsom trådløs overførsel  (Læst 10039 gange)

eigilw

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Langsom trådløs overførsel
« Dato: 08, Februar 2009 - 12:31 »
Jeg har en meget langsom overførsel via en router til et indbygningskort. Routeren er en Linksys WRT 3000N, adapteren er D-LINK AirPlus G DWL-G510 PCI adapter.
Ifølge netværksoplysningerne i Control Panel er signalstyrken maksimal og overførselshastigheden er 54 Mb/sek. Men den faktiske overførselshastighed ved download er ca 10KB/sek hvilket vel svarer til 100Kb/sek. Ved tilslutning med netkabel er overførselshastigheden 220 KB/sek eller ca 2Mb/sek.
Har i nogen tip, jeg synes ikke der er mere jeg kan stille på. Antennen er ikke skjult af PC'en, der er en væg og en reol imellem
Venlig hilsen
Eigil Winkel

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Langsom trådløs overførsel
« Svar #1 Dato: 08, Februar 2009 - 15:11 »
Hvor overfører du fra og til ??
Flaskehalsenkan jo både være på den ene side , den anden side og i forbindelsesleddet.

En af computerne eller routeren kan være for travlt beskæftiget med noget andet.  Visse antivirusprogrammr og firewalls abejder dårligt sammen og kan sætte hastigheden drastisk ned.

Hust også at man sender i pakker, som skal checkkes og kvitteres for løbende under overførslen. Kommunikationen begge veje er således vigtig og komputeren må ikke have andre prioriterede opgaver hvis det skal gå hurtigt.
Jørgen Harbst

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Langsom trådløs overførsel
« Svar #2 Dato: 08, Februar 2009 - 17:49 »
Som jeg forstår det, har du et hjemmenetværk (evt. med kun 1 tilsluttet PC), hvor din router sørger for forbindelsen til internettet, og denne er dramatisk dårligere, når du kører trådløst, end når du har kabel på.
Dermed mener jeg det sandsynligste er, at harbst er på sporet med denne sætning:

Hust også at man sender i pakker, som skal checkkes og kvitteres for løbende under overførslen.

Inde i et hus kan der være mange kilder til ekkosignaler, og disse kan korrumpere en del pakker, som derpå må gensendes. Det kan du ikke afsløre ved at teste signalstyrken.
Derimod kan du prøve at sætte computeren op et helt andet sted og se om det gør nogen forskel.

Kan denne forklaring udelukkes, ligger fejlen sandsynligvis i en dårlig driver til dit trådløse netadapter.

Uanset hvad du gør, tror jeg aldrig du vil opnå den optimale hastighed med en trådløs forbindelse. Jeg har selv et hjemmenetværk med tilsvarende arkitektur, og min bærbare er oftest på trådløst, men af og til finder jeg et kabel frem; det bliver den tydeligt hurtigere af. Jeg oplever dog ikke samme dramatiske forskel som du gør.
Mvh. Morten Jødal

eigilw

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Sv: Langsom trådløs overførsel
« Svar #3 Dato: 09, Februar 2009 - 15:15 »
Tak for svarene til harbst og Morten Jødal.
Ja, det er et hjemmenetværk, hvor forbindelsen til internet er via en router. Der er forbundet 2 PC'er og en printer med kabler og en PC (ikke bærbar) (den famøse) trådløst.
Driveren til netkortet er opdateret, så jeg vil i første omgang prøve at flytte rundt på PC'en og se hvad der sker. Ellers tror jeg at jeg vil skifte netkortet ud med et USB-kort med bedre mulighed for placering andre steder end bag PC'en.
Venlig hilsen
Eigil Winkel

eigilw

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Langsom trådløs overførsel. Problemet løst
« Svar #4 Dato: 19, Februar 2009 - 19:01 »
Så er problemet løst. Efter at have konstateret, at overførselshastigheden var lige så langsom med routeren klods op ad pc'en afinstallerede jeg det hele, både hard- og software og installerede nye drivere, men lige megt hjalp det. Det pudsige var, at downloadhastigheden var 0,1 Mbit og uploadhastigheden 0,47Mbit. Efter adskillige omkonfigureringer af routeren, inklusive en reset, da passwordet havde forladt bygningen og mit hovede, ændrede jeg standardkanalen fra 4 til 8 og vupti - samme downloadhastighed som ved kabelforbindelse. Og også efter at routeren var flyttet tilbage. Så det tog lige en dag. ;D
Venlig hilsen
Eigil Winkel

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Langsom trådløs overførsel
« Svar #5 Dato: 19, Februar 2009 - 20:52 »
Området omkring de 2500 Mhz må jo bruges til alt muligt . Fra mikrobølgeovne til fjenbetjente dørklokker så man kan nemt løbe ind i at to brugere benytter samme frekvens og forstyrrer hinande kraftigt. Så kan det hjælpe at skifte kanal.
Det gælder også de bærbare telefoner.
Jørgen Harbst

eigilw

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Sv: Langsom trådløs overførsel
« Svar #6 Dato: 19, Februar 2009 - 21:46 »
Du siger noget. Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, er vores trådløste telefon. Det kunne jo være meget sjovt at slukke for den og prøve - one of these days...
Venlig hilsen
Eigil Winkel

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk