* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 115
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 21
I alt: 21

Forfatter Emne: Lyd til elbiler  (Læst 8834 gange)

John Wellendorph

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 153
    • Vis profil
    • http://www.wellendorph.dk
Lyd til elbiler
« Dato: 17, September 2009 - 13:41 »
Så kom det store spørgsmål - hvordan skal en elbil lyde ?

Nu har man altid brokket sig over larmen fra trafikken, så får man endelig en mulighed for at slippe for en stor del bilernes larm og straks er dette også af det onde !

Nå, et eller andet sted er jeg (som cykellist) jo nok enig i at en lille "advarelse" er på sin plads – men hvilken ? Kunne man forestille sig at en elbil, lige som en mobiltelefon bliver leveret med et hav af forskellige ringetoner, kunne leveres med et hav af ”kørelyde” – så kunne man få den til at lyde som en hest i galop, eller som Anders Ands bil eller . . . .   ;o)

mvh

John
Med venlig hilsen
John

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Lyd til elbiler
« Svar #1 Dato: 17, September 2009 - 14:08 »
Det ville være lige så godt at sætte lyd på cyklerne, så man kunne høre dem. Det ville være en fordel for fodgængerne især.
Jørgen Harbst

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Lyd til elbiler
« Svar #2 Dato: 17, September 2009 - 14:59 »
Cyklister har en ringeklokke de gerne må bruge til at advare fodgængere, når det ellers er påkrævet. Det kan dog næppe være lige så godt, da problemet jo er at cyklisterne ikke kan høre bilerne og det kan de heller ikke, selvom de nok så meget bruger deres ringeklokke eller får anden lyd monteret.

Andre steder i verden er det dog ikke et problem med "lydløse" busser i gaderne. Jeg så indslaget i tvavisen onsdag aften og lyden som blev lavet specielt til elbilerne, blev lavet ud fra nogle specielle toner fra smeltende gletchere!!

vh.
Claus

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Lyd til elbiler
« Svar #3 Dato: 17, September 2009 - 16:13 »
"Cyklister har en ringeklokke de gerne må bruge til at advare fodgængere, når det ellers er påkrævet."

Min erfaring som fodgænger med cykelklokker er at de ikke bruges til at advare. Betydningen er entydigt "VÆK!! JEG SKAL FREM!!!"

Bent.

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Lyd til elbiler
« Svar #4 Dato: 17, September 2009 - 22:04 »
Og omvendt hvis man anvender cykelklokke bliver man overfuset med en spand #%&#". Jeg har der for en legetøjsand der siger  "honk" i stedet og den bliver aldritaget så ilde op som klokken...

Forstå det hvem der kan :o
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk