* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 115
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 48
I alt: 48

Forfatter Emne: Farlige kontanter kr.- =CPR-nr  (Læst 5902 gange)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Farlige kontanter kr.- =CPR-nr
« Dato: 02, Marts 2010 - 23:02 »
Min mor ønskede og give mig 500.- som gave. Dem ønskede jeg ikke. Derfor gav hun mig 2 stk. 1000.- sedler. Der var nemlig noget underligt ved dem, og farlige.  ??? :o Sagde hun.


Nu er hun en ældre dame på 77, men meget frisk. Jeg tog imod de 2x1000.- selv om jeg ikke ønskede de 500.-.
Hun er nemlig blevet afkrævet hendes CPR-nr ved og betale et giro-kort på et posthus med de 1000.- sedler.

Jeg har brugt hendes 2x1000 laper hos tandlægen og i Aldi, uden andet opmærksomhed end at i Aldi blev seddel en rettet ekstra meget ud.
Jeg blev nysgerrig og ringede til Post-dk. Og den er god nok; Ved og betale over 7400.-på et giro-kort kr SKAL der opgives Cpr-nr. Ved mindre betalinger eks. 100.- er det Post-dk's  komputer der tilfældigt  bestemmer om der SKAL gives CPR-nr ved betalingen. Hvis man ikke ønsker og opgive det, skal man bagerst i køen, eller finde et andet Post-hus. :'(

Denne regel har eksisteret siden 2007, og er skabt af EU.

Er det en ny syg krum agurk?

Marek.


akselj

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 44
    • Vis profil
Sv: Farlige kontanter kr.- =CPR-nr
« Svar #1 Dato: 03, Marts 2010 - 11:45 »
Nej, det er et meget vigtigt led i kampen mod terrorisme.

Terrorister  >:( er så lumske at de hvidvasker deres sorte penge ved at klæde sig ud som gamle damer, og betale disse gamle damers varmeregninger som et led i deres forsøg på at overtage verdensherredømmet.

Vi skal være lykkelige over at vore politikere laver så effektive værn mod terrorisme, og glemme at man kan overføre lige så meget som man vil over Western Union  i den nærmeste kiosk. ;)

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk