* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 64
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 39
I alt: 39

Forfatter Emne: HDMI og lyd i Windows7  (Læst 7483 gange)

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
HDMI og lyd i Windows7
« Dato: 08, Marts 2010 - 14:40 »
Da jeg brugte Vista skiftede windows automatisk lyd output til HDMI kablet når jeg sluttede dette til fjernsynet (jeg bruger min bærbare som blue-ray afspiller). Efter jeg har skiftet til Win7 sker dette ikke længere. Jeg skal ind i lydindstillinger stille standardenhed til HDMI og bagefter gå ind og ændre standardenhed til højtalere igen når jeg er færdig. Det er ikke fordi det er et stort problem, men er et irritationsmoment, og et tilbageskridt i forhold til Vista.
Er der nogle der har lignende problemer - gætter på det samme gælder ved eksterne højtalere - og måske nogen der ved hvordan man løser det?

mvh
Casper
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: HDMI og lyd i Windows7
« Svar #1 Dato: 08, Marts 2010 - 17:26 »
Du må lige fortælle lidt mere .

Bruger du samme kydkortdriver til din win7, som du gjorde til vista.

Har du opgraderet styresystemet,  eller har du gjort den ren og installeret forfra med win7.
Hvis du valgte sidste mulighed lod du så bare windows installationen selv om at finde en lyddriver, eller brugte du computerfabrikantens lydkortsdriver.

Du forstår nok hvor jeg vil hen. Den funtion du efterlyser, har næppe nogert med operatinssystemet at gøre . Det er nærmere programmet som styrer lydkortet, og som danner sammenkoblingen med styresystemet,  det gælder. Sådan et program kaldes i edb-slang for en driver .
Jørgen Harbst

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: HDMI og lyd i Windows7
« Svar #2 Dato: 09, Marts 2010 - 02:14 »
Du må lige fortælle lidt mere .

Bruger du samme kydkortdriver til din win7, som du gjorde til vista.

Har du opgraderet styresystemet,  eller har du gjort den ren og installeret forfra med win7.
Hvis du valgte sidste mulighed lod du så bare windows installationen selv om at finde en lyddriver, eller brugte du computerfabrikantens lydkortsdriver.

Har haft problemet med opgradering - og efter et hdd crash også med ren installation. Både med Vista og Win7 har jeg kørt med MS drivere til lydkortet - så er temligt sikker på at det er et problem/udfordring med Windows og ikke et driver spørgsmål!
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: HDMI og lyd i Windows7
« Svar #3 Dato: 09, Marts 2010 - 08:15 »
Hej Leeberg,

Det ser ikke ud til at du er den eneste der har problemet. Indtil videre er der vist ingen der har fundet en fungerende løsning, men du kan da prøve at kigge lidt på det :-)
http://www.google.dk/search?rlz=1C1GGLS_daDK349DK349&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=windows+7+standard+sound+output

MVH Tommy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk