* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 132
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 120
I alt: 120

Forfatter Emne: Trådløs design SB-hub i ALDI  (Læst 13755 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Trådløs design SB-hub i ALDI
« Dato: 23, Maj 2010 - 13:11 »
På onsdag har en "Trådløs design USB-hub", men deres information om hvad produktet egentlig kan bruges til, er lidt kortfattet. Hvis man nu fx. har en printer og en ekstra USB-harddisk, skal man så have én eller to af slagsen?

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Trådløs design SB-hub i ALDI
« Svar #1 Dato: 23, Maj 2010 - 15:26 »
Da jeg første gang købte en "hub", insisterede sælgeren på at udtale ordet, så det rimer på "klub". Og det har jeg siden hørt adskillige IT-folk gentage.
Mine engelskkundskaber tillod mig dog at dechifere ordet, som på originalsproget rimer på "club" (engelsk) - og det betyder et (hjul)nav. Hvilket gav god mening i forhold til dimsens funktion.
Alene ud fra den antagelse, at ordet faktisk stadig betyder noget i den retning (jeg har ikke set annoncen), vil jeg mene, at du kun skal have 1 - men skal læse godt på pakken, hvor mange "eger" (usb-dimser, hvoraf der skal indsættes i hver tilsluttet PC), der følger med - og om der evt. kan købes ekstra "løse eger".
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Trådløs design SB-hub i ALDI
« Svar #2 Dato: 24, Maj 2010 - 09:29 »
Jeg har ikke set dimsen, men hvis den er trådløs så må der være en sender og en modtager i pakken. En til PCen og en til det apparat man ønsker at aktivere. man kan så eventuelt flytte modtageren fra apparat til apparat........sådan forstår jeg det.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Trådløs design SB-hub i ALDI
« Svar #3 Dato: 24, Maj 2010 - 11:02 »
Hej,

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_21/OFF04.SHTML

Den fungerer som en trådløs hub så du via dit eksisterende trådløse netværk kan tilslutte dit udstyr til computeren uden ledninger.
Fra billedet i annoncen ser det ud til at du desværre kun kan have tilkoblet en enkelt enhed til denne hub.

MVH Tommy

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: Trådløs design SB-hub i ALDI
« Svar #4 Dato: 24, Maj 2010 - 11:09 »
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Trådløs design SB-hub i ALDI
« Svar #5 Dato: 24, Maj 2010 - 12:47 »
Foreløbig tak for input!

Jeg har forstået det sådan, at man kan koble 4 usb-enheder til én computer ét fysisk sted, fx i kælderen. Man kan så via netværket fra andre computere i huset få adgang til disse enheder. Dvs., den kan godt bruges som printerserver, hvis der altså er strøm på hub og usb-enheder.

Der er et særligt problem med nogle printere, i det de slukker automatisk, hvis der ikke har været aktivitet i nogle minutter.

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Trådløs design SB-hub i ALDI
« Svar #6 Dato: 25, Maj 2010 - 11:08 »
Den bliver noget mere spændende når der er 4 porte i den :-)

Der kan umiddelbart være forhindringer i forhold til at bruge den som "printserver", det er blot en USB hub der er trådløs, så der er intet intelligens indbygget i den i forhold til at agerer printserver. Problemet er nok ikke til stedet hvis det kun skal fungerer for en enkelt computer. En anden forhindring kan være funktionsmåden af USB huben. Jeg har kun stiftet bekendskab med en seriel <> netværks boks. For at en computer kunne benytte serielporten over netværk skulle der installeres software der opretter en virtuel port over netværket til porten. Om denne forbindelse kan deles kan jeg godt være lidt i tvivl om og i givet fald hvordan det styres ?
Hvis to computere på samme tid forsøger at printe til den samme printer på den samme port så vil det blive noget rod.

Om det er tilfældet med huben ved jeg ikke, men det er noget at være opmærksom på !

Et alternativ, ganskevist lidt dyrere kunne være noget i denne retning --> http://www.dustinhome.dk/productdetails.aspx?prodid=5010372398&s=c&intcmp=con_sel

MVH Tommy

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Trådløs design SB-hub i ALDI
« Svar #7 Dato: 25, Maj 2010 - 17:19 »


Et alternativ, ganskevist lidt dyrere kunne være noget i denne retning --> http://www.dustinhome.dk/productdetails.aspx?prodid=5010372398&s=c&intcmp=con_sel

MVH Tommy


Tak Tommy! Tjo, det er måske lidt dyrere, men man vil måske gerne betale nogle hundrede kroner ekstra, for at et lille og velfunderende udstyr, som vel oven i købet ikke kræver så megen strøm?

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk