* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 37
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 25
I alt: 25

Forfatter Emne: Har du et dødt TV / skærm ?  (Læst 5665 gange)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Har du et dødt TV / skærm ?
« Dato: 13, Juni 2010 - 12:37 »
Det fik jeg en morgen. Helt uden varsler som ustabilitet, røg m.m. fik min Samsung SyncMaster 940mw  noget strømprop i løbet af naten.  :'(
Andre ledninger blev prøvet, men intet hjalp. Mistanken var til en indbyget brugstid timer der blev aktiveret.
Nu har jeg aldrig set en fladskærms indemad, derfor blev den adskilt med lille håb om at der bare vare en sikring eller afbrændt bane, dårlig lodning. Hurtig måling viste ingen strøm fra PS. Og her stoppede min viden. Jeg købte en ny skærm med DVD, PMEG4 osv. for ca. 2000,-.

Lidt nysgerrig søgte jeg på Samsunges PS-kort nr.
BINGO, fandt en side der beskrev skærmens sygdomme, samt forslag til reparation. Pris for stumper (nogle kondensatorer) med forsendelse fra USA ca. 78,- Dkr. Efter lidt kamp med udlodning, lodning og 78,-kr fattiger;

 JUBBI ;;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Og den virker stadig !

Linket er her; http://www.ccl-la.com/blog/index.php/tag/ip-48135t/

Håber i kan bruge det til noget.
Marek.


John Wellendorph

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 153
    • Vis profil
    • http://www.wellendorph.dk
Sv: Har du et dødt TV / skærm ?
« Svar #1 Dato: 14, Juni 2010 - 08:31 »
Hej Marek

Havde lidt af samme problem med min SyncMaster - en morgen var der ingen kontakt til skærmen, ikke bare et lille glimt eller en lyd, kun sort skærm. Nu var den kun 4 mdr. gammel så fat i Getmore der gav mig et nr. til Samsungs (svenske) værksted. Fik mailet fragtliste og tlf. nr, til TNT der kom og hentede skærmen ved min hoveddør og kom tilbage med den ca. en uge efter - hatten af for det, men meget mystisk.

mvh

John
Med venlig hilsen
John

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk