* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 155
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 75
I alt: 75

Forfatter Emne: Brugte ting og sager: Nogen interesserede?  (Læst 9870 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Brugte ting og sager: Nogen interesserede?
« Dato: 12, Marts 2011 - 17:06 »
God dag!

Min gamle far har for længe siden indset at han ikke rigtig kommer til at beskæftige sig med sine elektronik-sager mere.

Og da han for nylig måtte henlægge residensen til det nærliggende plejehjem, sagde han til mig at jeg kunne tage hvad jeg synes jeg kunne bruge, og køre resten op på pladsen.

Jeg kan godt selv finde de af hans sager jeg selv kan bruge, og jeg kan også genkende komplet værdiløse ting. Men der er også ting og sager som (muligvis) har værdi, uden at jeg alligevel kan finde anvendelse for dem.

Men hvis nogen herinde kunne finde anvendelse for sagerne, vil jeg hellere forære dem til jer frem for at køre det til skrotpladsen.

Der er æsker fulde af komponenter jeg ikke har nogen ide om anvendelsen af, men det vil være for omfattende at begynde at beskrive nærmere her (jeg har selv beslaglagt alle MOS-kredsene, transistorerne, modstandene og printpladerne  ;D ).

Derudover er der nogle konkrete ting som måske kan anvendes i vore moderne tider.

Lad mig høre om der er nogen interesserede.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm
mads001@hotmail.com

Det drejer sig om bl.a. disse ting:

Oscilloskop (virker udmærket):



Telegrafnøgler (samleobjekter):



En slags tonegenerator:





En transformator som kan transformere 220 VAC fra 0-260 VAC:





Og nogle bøger:










« Senest Redigeret: 13, Marts 2011 - 18:24 af Mads Aggerholm »
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Brugte ting og sager: Nogen interesserede?
« Svar #1 Dato: 13, Marts 2011 - 20:31 »
Rariteter.

En lille historie omkring tonegeneratoren. I dag kender alle navnet HP fra især printere og medicinsk udstyr, men de herrer Hewlett og Packard startede vistnok lige efter krigen i en garage med at producere en wienbro LF generator, jeg tror det er netop den du har arvet! For et par år siden kørte jeg forbi HP's firma i Californien og jeg tror de har "gemt" den omtalte garage som en historisk bygning.
Ikke at jeg har behov for den, men den fortjener afgjort en bedre skæbne end skrotpladsen.

Efter min mening er det kun Philips' databøger som ikke er værd at gemme.

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Brugte ting og sager: Nogen interesserede?
« Svar #2 Dato: 05, Februar 2014 - 20:15 »
Hej folkens,

Undskyld jeg lige bringer denne tråd op i toppen igen.

Sagen er den, at jeg stadigvæk modtager mails med jævne mellemrum, med spørgsmål om ovenstående ting stadig er i min besiddelse.

Desværre venner, det er de ikke! Et par måneder efter dette indlæg - altså for næsten tre år siden - måtte jeg konstatere at interessen var meget begrænset, så jeg kørte hele dynen op på containerpladsen.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk